گردشگری و توریسم

اعتبار شهرک‌های صنعتی اردبیل ۱۰ برابر افزایش می‌یابد

اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه مشترک با معاونان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در محل شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: برای ایجاد زیرساخت فاز۳ شهرک صنعتی اردبیل و ترمیم و توسعه زیرساخت شهرک صنعتی شماره۲ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و عقد قرار داد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای این طرح ظرف دو سال به صورت تهاتر انجام شده است.

او  با بیان اینکه تامین اعتبار آماده‌سازی زیرساخت‌ها و به‌سازی آن مشخص شده است، گفت: ۵۰درصد از محل اعتبارات ملی و ۵۰ درصد بقیه از محل شرکت شهرک‌های صنعتی بصورت تهاتر و  زمین صنعتی به بنیاد مسکن  نیز واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت شهرک صنعتی شماره۲ حدود۴۰۰ هکتار است، گفت: ۳۰۰ هکتار نیز جهت توسعه در نظر گرفته شده که باید طرح توسعه با تهیه نقشه مشاور و جذب سرمایه گذار با ایجاد واحد بزرگ و مادر اجرایی می‌شود.

او گفت: تعمیر، ترمیم و توسعه زیرساخت شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و آسفالت‌ریزی تمام معابر و نیز توسعه این شهرک به عنوان شهرک صنعتی شماره۳ می‌تواند صنعت استان را متحول کند.

بهنامجو یکی از عوامل موثر در سال جهش تولید را ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در استان بر شمرد و افزود: در سال جهش تولید آماده کردن زیر ساخت برای صنعت و شهرک‌های صنعتی می‌تواند به عنوان مشوق اصلی در جذب سرمایه گذار برای استان اردبیل نقش اساسی را داشته باشد.

بنامجو  با اشاره به اینکه توسعه شهرک صنعتی در فرایند واگذاری زمین برای پنج سال آینده را تضمین می‌کند، گفت: در حال حاضر واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی وجود دارد اما باید با آماده کردن زیرساخت صنعتی فکر چند سال آینده را نیز کرد.

وی فرایند آماده سازی زیرساخت توسعه شهرک صنعتی را تا یک سال و ترمیم شهرک صنعتی فاز ۲ را تا ۶ ماه آینده اعلام کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به برخی مسایل و مشکلات و  با ییان اینکه سبلان پارچه (آرتا مد) حدود ۱۵۰۰متر مکعب فاضلاب خروجی دارد افزود: تامین اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه  مستقل برای این شرکت و انتقال فاضلاب آن پیگیری جدی می‌شود که توسعه و ارتقای تصفیهخانه شهرک باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکل زیست محیطی نداشته باشیم.

بهنامجو  افزود: علاوه بر ارتقای تصفیه‌خانه موجود به میزان۲۵۰۰متر مکعب که در هفته دولت آغاز می‌شود خط انتقال فاضلاب صنعتی و سیستم باز چرخانی فاضلاب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این اینکه سخت‌گیری‌های سازمان محیط زیست باید جدی گرفته شود گفت: سلامت جسمانی و امنیت شغلی یکی از مهمترین پارامترهایی است که محیط زیست برای هر دو این موضوع در شهرک های صنعتی نظارت دارد و سخت گیری و نظارت آن می‌تواند برای ادامه کار و روند توسعه موثر باشد.