گردشگری و توریسم

مجوز جذب ۱۳۶ نیروی پرستاری در استان مرکزی صادر شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر«محمد جمالیان» افزود: امسال آزمون جذب این پرستاران با رعایت تمامی قوانین استخدامی برگزار خواهد شد و تلاش برای افزایش جذب بیشتر با پیگیری درحال انجام است.

وی اظهار  داشت: تلاش بر این است تا پرستارانی که از شروع کرونا با دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری داشته اند، در این آزمون استخدامی امتیاز ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰۰ نفر نیروی پرستاری به صورت شرکتی با دانشگاه همکاری می‌کنند که به دلیل نداشتن امنیت شغلی نیاز به تبدیل وضعیت دارند.

جمالیان افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی در استان نیز حدود ۴۰ تخت ICU به تعداد تخت‌های بخش های مراقبت ویژه استان افزوده خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اهدای دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان امام خمینی (ره) محلات نیز تعداد تخت‌های ICU را در این شهرستان افزایش داده شده تا با آمادگی بیشتر بتوان با افزایش احتمالی شیوع کرونا مقابله کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امیرکبیر توسط دانشگاه خریداری شده است.

جمالیان افزود: در رایزنی‌ با معاونان وزیر بهداشت، موافقت تهیه یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام صادق(ع) اخذ شده است.

وی اظهار داشت: سالن کنفرانس بیمارستان ولیعصر(عج) با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال با به روزترین تجهیزات آموزشی آماده بهره‌برداری است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.