گردشگری و توریسم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تحریم‌های آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

به گزارش المیادین، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در ادامه همان دشمنی مستمر آمریکایی‌ها با امت ‌ماست.

این بیانیه افزوده است: هدف از این تحریم‌ها، تقسیم و تجزیه سوریه است و آمریکا تلاش می‌کند با این تحریم‌ها و فشارها، خواسته‌ها و شروط خود را بر دمشق دیکته کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین درباره همراهی با آمریکا در اجرای این گونه نقشه‌ها هشدار داد و تأکید کرد که تبعیت از این تحریم‌ها به معنای تکرار توطئه‌های آمریکا علیه سایر کشورهاست تا به طرح‌های صهیونیستی آمریکایی خدمت کنند.

پیش‌تر “مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در راستای اجرای قانون «سزار» ۳۹ شخص و نهاد سوری را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور از طریق آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می شود، ‌به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق بشر و قوانین‌ بین‌المللی دانست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون قیصر را تصویب کردند و “دونالد ترامپ” رییس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد کرد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور را تامین می کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.