گردشگری و توریسم

نخستین مدرک مربیگری فوتوالی مردان مراغه کسب شد

ابراهیم محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کلاس مربیگری فوتوالی از سوی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در محوطه روباز مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار و پس از طی مراحل مدرک مربیگری به نفرات منتخب اعطا شد.
وی افزود: سه ورزشکار عضو باشگاه عبدی مراغه به این دوره اعزام شده بودند.
محمدی گفت: تنها ۲ ورزشکار در سطح استان موفق به کسب این مدرک شدند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت های موجود به خصوص علی اصغری مربی جوان مراغه ای، شاهد شکوفایی و پیشرفت رشته ورزشی فوتوالی در شهرستان باشیم.
محمدی گفت: تا پیش از برگزاری این دوره، ورزش فوتوالی در ایران، فاقد مربی دوره دیده بود که در این دوره مربیگری بیش از ۲۵ ورزشکار فوتوالی شرکت کردند.
وی افزود: رشته فوتوالی به عنوان یکی از رشته های نوپای ورزش های ساحلی و بومی محلی، از پنج سال پیش در شهرستان مراغه و با همت باشگاه فرهنگی ورزشی عبدی مراغه فعال شده است.
وی اضافه کرد: در طول این مدت تیم فوتوالی عبدی مراغه به عنوان نماینده آذربایجان شرقی در رقابت و مسابقات مختلف قهرمانی کشور شرکت کرده است.
وی ادامه داد: توجه به ورزشکاران نوپا، استعدادیابی و معرفی هر چه بیشتر این رشته ورزشی از مهمترین اهداف این هیات در شهرستان است.
محمدی اضافه کرد: همچنین به همت شهرداری مراغه در بوستان یادگاران این شهرستان زمین مختص این رشته ورزشی آماده میزبانی از ورزشکاران و مسابقات مختلف در سطح ملی است.
فوتوالی ورزشی است که قوانین آن مثل والیبال ساحلی بوده ولی مثل فوتبال با پا بازی می شود و بازیکنان باید با پاهای برهنه روی ماسه های روان ساحل قدرت خود را به نمایش بگذارند.
ارتفاع تور در زمین فوتوالی به ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر می رسد.
یکی از مهمترین قوانین فوتوالی این است که توپ باید حداکثر با سه ضربه وارد زمین تیم مقابل شود در واقع وقتی توپ وارد زمین می شود هر فرد اجازه این را دارد که تنها یک بار به توپ ضربه بزند در قانون جهانی، بازیکنان با یک ضرب هم می توانند توپ را به زمین حریف هدایت کنند.
به گزارش ایرنا، هشت هزار و ۹۷۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۲ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.