گردشگری و توریسم

فرماندار خداآفرین از ایجاد دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبرداد 

علی امیری راد روز سه شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به کمبودها و تهدیدهای گریبانگیر این شهرستان مرزی، آتش سوزی جنگلها و مراتع را یکی از تهدیدات نام برد که صیانت از آن به عنوان سرمایه ملی از طریق امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است .

وی درادامه با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: طراحی سامانه ارزیابی برنامه های این حوزه، آموزش افراد، ساخت مسکن محرومان در قالب فعالیت گروههای جهادی ، کمک مومنانه معیشتی به ۱۶۰۰خانوار ، تولید و توزیع ۳۰هزار ماسک رایگان در دوره کرونا از جمله اقدامات انجام شده است .

فرماندار خداآفرین همچنین با بیان اینکه اولویت دولت  کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و براین اساس نگاه ویژه به نقش خانواده بعنوان نهاد تاثیر گذار دارد، ورود سیستم آموزشی به این حوزه از طریق آموزش خانواده را خواستار شد .

امام جمعه شهرستان کلیبر نیز دراین جلسه با اشاره به آیات و احادیث که روشنگر وظایف دراجرای این فریضه استف گفت: امر به معروف ونهی از منکر تکلیف ووظیفه  همگانی است که ترک آن در یک جامعه اسلامی یک معضل و مشکل اساسی است .

حجت الاسلام متقی فر در ادامه عامل بودن ، احترام به شخصیت افراد ، ارشاد تدریجی، ,نرم خویی و محبت ، تشویق به ارزشها و ایجاد فضای امر به معروف نهی از منکر را موثرترین راهکارها در این حوزه برشمرد .

وی برخورد عملی  با منکرات را وظیفه همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: عزت و کرامت انسان و سربلندی نظام در سایه تدین و دین مداری حاصل می شود و اباهه گری در هر جایی موجب نابودی است و با مدیریت اسلامی سازگار نیست .