گردشگری و توریسم

۲.۳ میلیون دانش‌آموز انگلیسی در سه‌ماه قرنطینه سراغ کتاب درسی نرفتند

این تحقیقات که توسط موسسه آموزشی دانشگاه یوسی‌ال انگلیس انجام شده نشان می‌دهد، یک پنجم دانش‌آموزان اصلا درس نخوانده یا کمتر از یک ساعت در روز مطالعه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، چهار پنجم دیگر دانش‌آموزان نیز به طور میانگین زیر دو ساعت و نیم در روز مطالعه داشته‌اند که این میزان کمتر از حداقل زمان مورد نیاز برای تحصیل به شمار می‌رود. 

گزارش یادشده همچنین نشان دهنده تاثیر قابل توجه فقر و فاصله طبقاتی بر یادگیری دانش‌آموزان است. به گونه‌ای که فقط یک‌دهم دانش‌آموزان از قشر ثروتمند جامعه بیشتر از چهار ساعت در روز مطالعه کرده‌اند.  
ضمن آنکه  ۳۱ درصد دانش‌آموزانی که در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند در بیشتر از چهار کلاس از راه دور شرکت کرده در حالی که این نسبت در مدارس دولتی ۶ درصد بوده است.

محققان هشدار داده‌اند که تاثیر قرنطینه بر افت تحصیلی بیشتر از حدی است که پیش از این پیش‌بینی کرده‌اند.

پروفسور فرانسیس گرین که تحقیقات دانشگاه یوسی‌ال را هدایت کرده، یافته‌های به‌دست آمده را تصویر غم‌انگیزی از روند آموزشی در انگلیس توصیف و تصریح کرد: تعطیلی مدارس بر اثر قرنطینه و بازگشایی نیم‌بند آنها، تهدید جدی برای نسل آینده به‌شمار می‌رود. 

براساس برنامه دولتِ بوریس جانسون برای خروج از قرنطینه، مدارس ابتدایی برای مقاطع پیش‌دبستانی، سال اول و ششم از دو هفته پیش بازگشایی و سایر مقاطع متوسطه نیز به تدریج آغاز به کار خواهند کرد.
از دیروز(دوشنبه) نیز علاوه بر بازارهای روز و نمایشگاه‌های فروش خودرو، همه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، باغ‌وحش‌ها و سینماهای سر باز با رعایت توصیه‌های بهداشتی فعالیت خود را از سرگرفتند. این در حالیست که گروه مشاوران علمی دولت با اشاره به تداوم آمار بالای ابتلا به کرونا در این کشور، نسبت به روند پرشتاب کاهش محدودیت‌های قرنطینه و موج دوم شیوع این بیماری در کشور هشدار داده‌اند.
۲۰۲۳