گردشگری و توریسم

۲۹ طرح کشاورزی در اشنویه آماده افتتاح شد

نجم‌الدین احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله امور دام و آب و خاک است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۵۱ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از طرح‌های امسال ۲۶ طرح در زمینه آبیاری تحت فشار  به مساحت ۵۵ هکتار و با ۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال هزینه آماده افتتاح شده است و یک طرح چهار هکتاری آبیاری تحت فشار نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه با احتساب این طرح‌ها در مجموع اراضی زیرپوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان به حدود ۶ هزار هکتار می‌رسد، اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۸۵ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان با اجرای آبیاری نوین صرفه‌جویی می‌شود.

وی گفت: ۲ طرح نیز در بخش امور دام شامل پرواربندی بره در قالب پروژه‌های اشتغال پایدار روستایی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ راس با ۲۵ میلیارد ریال هزینه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

احمدی گفت: یک واحد مرغداری (مرغ گوشتی) با ظرفیت ۳۲ هزار و ۴۰۰  قطعه و با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال نیز به همین مناسبت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است؛ این شهرستان با داشتن هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصل‌خیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی است.

اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و در هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

۲۱ تا ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.