گردشگری و توریسم

آتش‌سوزی ۱۱ هکتار از مناطق تحت حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ابتدای امسال

تورج همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت در شهرستانهای تربت ‌جام با یک هکتار و خواف و نیشابور هر یک در سطح پنج هکتار رخ داده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و به وجود آمدن شرایط مساعد برای آتش‌ گرفتن علفهای خشک موجود در مناطق و درختچه‌های متعدد مناطق، احتمال آتش‌سوزی در مناطق بسیار افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: به همین دلیل مناطق تحت حفاظت این اداره کل در استان را در  ۳۱ شهرستان بر اساس توپوگرافی و شرایط جغرافیایی به پنج پهنه تقسیم کرده‌ایم که هر پهنه یک مدیریت بحران دارد تا در صورت هرگونه وقوع آتش در مناطق بلافاصله با بسیج و ساماندهی نیروها از گسترش آن جلوگیری شود.

همتی افزود: در این راستا برای تمامی نیروهای محیط زیست استان خراسان رضوی که در قالب مقابله با آتش در حالت آماده قرار دارند دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیرپوشش و تحت نظارت دائمی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاههای حیات وحش در این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.