گردشگری و توریسم

آتش سوزی نخلستان روستای بساتین عسلویه مهار شد

روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از فتحی اعلام کرد: در پی وقع آتش سوزی در یکی از نخلستان‌های روستای بساتین بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه، سه تیم آتش نشانی از پایگاه‌های پردیس و اسکله به محل اعزام شده و پس از یک ساعت عملیات موفق به مهارحریق اقدام کردند. 

وی گفت: ۱۴ نفر از آتش نشان منطقه ویژه  همراه با تیم‌اطفا پایگاه‌های سهمو و چاه مبارک و به همراه نیروهای مردمی به محل آتش سوزی اعزام شدند که پس از یک ساعت و مصرف حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب، موفق به اطفاء حریق در این نخلستان شدند.

وی با اشاره به اینکه این نخلستان ها یک هکتار وسعت داشتند، ادامه داد: در آتش سوزی بحث جداسازی حریق از نخل های اطراف اهمیت دارد که این امر به خوبی انجام شد و تیم‌های اعزامی هم اکنون جهت لکه گیری و حصول اطمینان، کماکان در منطقه حضور دارند.

فتحی از باغداران منطقه درخواست کرد با توجه به گرمی هوا و جلوگیری از سرایت آتش و تکرار اتفاقات مشابه، نسبت به پاکسازی باغ‌ها و نخلستان‌های خود از علف‌های خشک درون باغ‌ها اقدام نمایند.

وی بیان داشت: شب گذشته نیز در پی آتش سوزی در علفزارهای ارتفاعات روستای بزباز شهرستان عسلویه، دو تیم آتش نشانی از منطقه ویژه پارس به محل اعزام شده و پس از یک ساعت حریق مورد نظر مهارکردند.