گردشگری و توریسم

تجربه برتر پرستاری در بحران کرونا جمع‌آوری می‌شود

به گزارش وزارت بهداشت،  مریم حضرتی روز شنبه در این رابطه بیان کرد: در دوره بحران کووید ۱۹و شرایط ویژه و خاص این بیماری، مدیریت مراقبت از بیماران مستلزم سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای سریع با تبعیت از قوانین مدیریت بحران بود.  بنابراین مدیران پرستاری و پرستاران شاغل در مراکز مختلف درمانی، بهداشتی و مراقبتی، ناگزیر از اتخاذ شیوه‌های نوآورانه و گاهی خارج از روال معمول، این بحران را مدیریت کردند.

وی با اشاره به اهمیت اشتراک گذاری این تجربه‌های ناب و ارزشمند و ثبت آنها جهت به کارگیری در عرصه‌های ملی و بین المللی اظهار کرد: این معاونت در صدد است تا این تجربه‌ها و خاطره‌ها را در قالب مجموعه‌ای نفیس گردآوری و منتشر کند و ضمن ارسال تجربه‌های برتر به سازمان جهانی بهداشت، به پدید آورندگان این آثار نیز جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: این تجربه‌ها در محورهای آموزش، هدایت و رهبری، هماهنگی، سیاستگذاری، خط مشی‌ها و سایر محورهای مشابه قابل ارائه است.

حضرتی گفت: مدیران پرستاران و پرستاران شاغل حداکثر تا پایان خرداد ماه جهت ارسال تجربه‌های برتر خود زمان دارند و می‌توانند تجربه‌های خود را از طریق مدیریت پرستاری دانشگاه خود به این معاونت ارسال کنند.