گردشگری و توریسم

استفاده از ماسک در مراکز عمومی سقز الزامی است

کامیل کریمیان شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار داشت: در راستای پیشگیری موثر تر از شیوع کرونا مصوبات جدیدی اتخاذ کردیم که برای سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال کرونا در شرایط کنونی عمل به آن ضروری. است

وی به این مصوبات جدید اشاره کرد و افزود: تمام امتحانات نهایی مدارس با رعایت فاصله گذاری هوشمند برگزار و دانش آموزان موظفند در زمان حضور در مدارس (جلسات امتحان) از ماسک استفاده کنند.

کریمیان اضافه کرد: ترتیبی اتخاذ شود (با ارایه آموزش و حساس سازی) مردم تنها در صورت استفاده از ماسک در فروشگاه های بزرگ حضور یافته و متصدیان این فروشگاه ها در این رابطه (تهیه ماسک برای مراجعین) همکاری لازم را به عمل آورند.

وی برگزاری نمازهای جمعه و جماعت را از تاریخ ۱۵ خرداد تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد تا همچنان از خطر افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان پیشگیری شود و شاهد پیک ابتلا به این بیماری نباشیم.

کریمیان تاکید کرد: در سطح تمام سازمان ها، ادارات دولتی و بانک های شهرستان استفاده از ماسک برای کارکنان و ارباب رجوع از تاریخ ۱۷ خرداد تا اطلاع ثانوی الزامی است.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد از تاریخ ۱۷ خرداد تا اطلاع بعدی تعطیل هستند، گفت: تالارهای عروسی در سطح شهرستان نیز از این تاریخ تا اطلاع بعدی تعطیل است.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر پنجشنبه ۱۵ خرداد در مجموع ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۷۱  نفر رسید.