گردشگری و توریسم

طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کرمانشاه آغاز شد

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: با اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می شود که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و … ارایه می شود تا این آموزش ها در درون خانواده ها، نهادینه شود.

شکیبا اظهارداشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی افراد، تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان ساده، از نکاتی است که در اجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مدنظر است.

۱۳۲ مرکز جامع خدمات سلامت در استان کرمانشاه وجود دارد که ۶۰ مرکز آن از مراکز روستایی است.

اکنون ۶۴۷ خانه بهداشت با یک هزار و ۱۳۳ بهورز در استان کرمانشاه به روستاییان خدمات بهداشتی ارایه می دهند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است که حدود ۳۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه در روستاها ساکن هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۷۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.