گردشگری و توریسم

بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در ابرکوه برگزار شد

در این آیین  مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه گفت: انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در ایران آغاز شد و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و مردم دنیا با مبارزه امام خمینی (ره) بیدار و آشنا شدند.

حجت الاسلام تقی فتاحی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵خرداد ،اظهار کرد: امام خمینی (ره) حتی در تبعید علاوه بر مبارزه علیه رژیم پهلوی زمینه ساز پیروزی انقلاب شدند و با پیروزی انقلاب اقتدار و امنیت را برای ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در عرصه سیاست و مبارزه با طاغوت زمان ، تمام معادلات سیاسی و شیطانی دنیا را به هم زدند ، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی، در عین زندگی ساده و عرفانی که نماد زندگی اسلامی است، الگویی برای جهان اسلام بود.

این کارشناس دینی بابیان اینکه امروز اقتدار و امنیت حاصل خون بهای شهدای ۱۵ خرداد و قیام حضرت امام (ره) است ، تصریح کرد: مسوولان باید الگوی زندگی را از امام خمینی (ره) که بر گرفته از اخلاق و منش حضرت علی (ع) است، رعایت کنند.

فتاحی تأکید کرد: دشمنان و استکبار ار هر سو با شیوه های مختلف برای براندازی نظام و دلسرد کردن مردم از انقلاب تلاش کردند اما با وحدت و انسجام مردم و تبعیت از ولایت دشمنان نتوانستند خدشه ای به این انقلاب وارد کنند.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) به غیره از خدا به چیزی فکر نمی کرد، انقلاب و شالوده آن را بر پایه اخلاص بنا کرد، که هوای نفس در آن دخالتی نداشت، بنابراین آسیبی به آن نرسیده و نخواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را در دنیا فریاد زدند و کشور را از سلطه دشمنان خارج کردند و  امروز ایران مرکز ثقل امنیت دنیا شده است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.