گردشگری و توریسم

۱۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی شرکت کردند

«مهدی ثامنی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هشت هزارو ۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان این جشنواره در بخش چهار گزینه‌ای، ۵۰ نفر داستانک، ۴۰۵ نفر نقاشی، ۱۸۸ نفر پویش و یک هزار و ۳۳۰ نفر در بخش خانوادگی به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مهلت شرکت در این دوره از فعالیت‌های جشنواره کتابخوانی رضوی  تا ۳۱ تیرماه جاری تعیین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: شهرستان شازند با ۲ هزار و ۳۰۰ نفر شرکت کننده از نظر تعداد کتابخانه بیشترین مشارکت و استقبال را امسال از  این جشنواره داشته است.

ثامنی افزود: در این دوره ۱۲ عنوان کتاب ویژه سه گروه سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده و علاقه‌مندان با دریافت فایل کتاب‌ها از سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.samakpl.ir می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره همچون پویش فردی و گروهی، مسابقات چهارگزینه‌ای مجازی، داستانک‌نویسی، مسابقه روزنامه‌دیواری و مسابقه نقاشی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل می‌شود.

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همچون دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۹۳۶ جلد کتاب در ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد.