گردشگری و توریسم

فرماندار: بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در کازرون هزینه شده است

داریوش دهقان، سه‌شنبه در گردهمایی امامان جمعه، بخشداران و شهرداران شهرستان کازرون که با محوریت همدلی و هماهنگی بین مسوولان برگزار شد، بیان داشت: همچنین در ۲ سال اخیر اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال برای عملیات ساخت سد نرگسی کازرون هزینه شده است که امیدواریم این سد تا پایان کار دولت دوازدهم آبگیری آن انجام شود 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون که روز سوم خردادماه ۹۹ با هدف تسهیل در امور سرمایه‌گذاران و بازرگانان افتتاح شد، گفت: با راه اندازی این گمرک، این شهرستان روی ریل پیشرفت قرار گرفت.

دهقان ادامه داد: با ظرفیت‌هایی که در شهرستان کازرون به وجود آمده و همچنین همدلی بین مسوولان و مردم این منطقه، آینده خوبی برای بیشرفت عمرانی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

توجه مطلوبی به مساجد نشده است

امام جمعه کازرون هم در این نشست گفت: انقلاب اسلامی، وامدار مساجد است زیرا کانون حرکت‌های انقلابی قبل از پیروزی انقلاب در مساجد شکل گرفت و هم اینک نیز بسیاری از نشست‌های مردمی در مساجد برگزار می‌شود.     

حجت‌الاسلام محمد صباحی افزود با وجود اهمیت مساجد اما بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی، توجه مطلوبی به مساجد نشده است به گونه‌ای که تنها در بخش جره و بالاده کازرون ۹۲ روستا روحانی ندارند.

وی اضافه کرد: باید به سه اصل مهم اهتمام داشته باشیم، یکی رویکرد ویژه به مساجد، دیگری توجه به جایگاه امامت جمعه و همچنین نگرش ویژه مسوولان به دفاتر امامان جمعه با هدف حل مشکلات مردم.

اجرای عدالت، اعتماد مردم به مسوولان را افزایش می‌دهد  

امام جمعه بخش جره و بالاده کازرون هم در این جلسه بیان کرد: رعایت عدالت در همه امور از سوی مسوولان به ویژه در توزیع عادلانه اعتبارات یکی از مطالبات مهم مردم است.

حجت‌الاسلام حسینعلی بهرامی بابا حیدری افزود: هر کجا مردم رعایت عدالت را بیشتر مشاهده کنند، پیوند مردم با انقلاب اسلامی مستحکم‌تر می‌شود و همچنین اعتماد آنها به مسوولان افزایش می یابد.

شهرام افشاریان فرمانده سپاه پاسداران کازرون نیز در این نشست گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی در چهار مرحله بین خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار این شهرستان توزیع شد. 

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.