گردشگری و توریسم

استاندار: بازارهای کرمانشاه نباید محل جولان کرونا شود

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در نشست مدیریت بحران استان در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: آمارها نشان می دهد در استان کرمانشاه شاهد یک روند رو به افزایش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین آمار فوتی ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کرمانشاه در زمینه بحران کرونا اصلا خوب نیست، گفت: کرونا قابل درمان نیست ولی قابل مدیریت هست و برای مدیریت این بحران سخت نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مردم باید از حضور در تجمعات غیرضروری و اماکن شلوغ به شدت پرهیز کنند.

بازوند افزود: از مردم عزیز کرمانشاه تقاضا داریم در کنترل این بحران همکاری کنند تا مجبور به اتخاذ تصمیماتی نشویم که منجر به تعطیلی کسب و کارها شود و معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد.

وی افزود: مصوبات جدید و سختگیرانه‌تری به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده که به اجرا گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: اگر این سختگیری ها اعمال نشود، هزینه ها و خسارات زیادی را برای معیشت مردم خواهد داشت و جان بسیاری از عزیزان ما به خطر خواهد افتاد.

او گفت: در این شرایط بخش مهمی از توان مدیریت استان صرف کنترل این بحران خواهد شد و از برنامه ریزی مناسب برای اشتغال زایی و جهش تولید در استان بازخواهد ماند.

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا باید به فکر حفظ سلامت کارکنان باشیم و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شیوه نامه نحوه فعالیت ادارات در ایام آتی را تدوین کند و در نشست آتی ارائه دهد.

بازوند اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش نیز جمع بندی خود را در مورد نحوه فعالیت مراکز آموزشی و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان اعلام کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با برگزاری مراسم عروسی نیز گفت: نمی‌توانیم از برگزاری مراسم عروسی در تالارها جلوگیری کنیم زیرا در صورتی که تالار ها و رستوران ها بسته شوند مردم مراسم خود را به جای برگزاری در مکان های بزرگ در خانه‌های ۱۰۰ متری برگزار می‌کنند که ما نیز نمی توانیم بر آنها نظارت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید با هماهنگی ستاد کرونا کشور دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف پروتکلی را به‌ منظور ارائه به تالارها تهیه کنند.

بازوند با اشاره به در پیش بودن تعطیلات آخر هفته گفت: در خصوص ممنوعیت ورود گردشگران و تعطیلی اماکن در منطقه اورامانات که مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد روز سه شنبه تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۷۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷۹۷ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.