گردشگری و توریسم

موسیقی-نمایش «سیمرغی به وسعت ایران» به صحنه می‌رود

مریم شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با اشاره به آنکه همراهی با ادبیات غنی، هویت‌بخش و جریان‌های فرهنگی کشورمان به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان می‌تواند الگوهایی عمیق و اثرگذار برای زندگی آن‌ها را ترسیم کند.

مشارکت کودکان و نوجوانان داخل و خارج از کشور

مدیر مدرسه موسیقی آفرینش یادآور شد: در تولید اثر موسیقی-نمایش سیمرغی به وسعت ایران تلاش می‌کنیم تا با همراهی کودکان و نوجوانان سراسر کشور و همچنین فارسی‌زبانی که در خارج از مرزهای کشورمان عشق و علاقه خود به ادبیات ایران و زبان فارسی را به‌عنوان موهبتی بزرگ پاس می‌دارند؛ تمرین‌های این نمایش را به شکل مجازی و آنلاین برگزار کنیم.

از جوجه اردک زشت و شیرشاه تا منطق‌الطیر عطار

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش برای نخستین بار در پاییز سال ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ دو نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و شیرشاه را با تمرین‌های مستمر در قالب دو هنر تلفیقی موسیقی و نمایش پشت سر گذاشتند که سرانجام این پروژه در زمستان ۹۸ در فرهنگ‌سرای نیاوران به زبان فارسی و انگلیسی به صحنه رفت.

کارگردان پروژه موسیقی-نمایش سیمرغی به وسعت ایران ادامه داد: با اتکا به دو تجربه قبلی این‌بار محور فعالیت خود را روی یکی از بزرگ‌ترین و جاودانه‌ترین آثار ادبی ادبیات فارسی؛ منطق‌الطیر عطار نیشابوری قرار دادیم و این بار با رویکرد و شیوه ای متفاوت برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این اثر ادبی و اشکال نمایشی و موسیقایی درحال تمرین نمایش سیمرغی به وسعت ایران به شکل مجازی هستیم تا بتوانیم بعد از اتمام تمرینات این اثر را به صحنه ببریم.

توجه به اهمیت محیط زیست با معرفی پرندگان بومی ایران

شریف زاده با تاکید بر آنکه در تولید این اثر نمایشی و موسیقایی تلاش می‌کنیم تا در کنار جنبه‌های آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات غنی ایران نگاهی نیز بر حوزه محیط زیست داشته باشیم تصریح کرد: در قالب این اثر پرندگان بومی ایران را نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان به‌عنوان بخشی از اجرای نمایشی که توسط خود کودکان و نوجوانان به شکل عروسکی استفاده می‌شوند را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

مدیر مدرسه موسیقی آفرینش خاطرنشان کرد: کار آهنگ‌سازی و کارگردانی این اثر را خود من برعهده دارم و هنرمندان چون محمدرضا محمودپور در حوزه تئاتر آموزش‌ها را برای کودکان و نوجوانان برعهده دارد. الیناز خانجانی به‌عنوان آموز گار درس فن بیان مشغول فعالیت است و مدیر هنری پروژه نمایش سیمرغی به وسعت ایران بر عهده خشایار خشایار حاجی سید جوادی است.