گردشگری و توریسم

فرماندار چابهار:سوم خرداد یادآور رشادت‌های ملت ایران است

رحمدل بامری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهارداشت: فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست، حراست و حفاظت از کیان و مرزهای ایران اسلامی و تمامیت ارضی این سرزمین مدیون از خودگذشتگی فرزندان پاک سیرتی است که با تمام هستی خود در برابر دشمنان و زیاده خواهی اربابانشان قد علم کردند و پرچم افتخار و غرور ملی را در جهان به اهتزاز درآوردند.

وی بیان کرد: فتح خرمشهر این قطعه درخشان تاریخ فصلی به یادماندنی از حماسه آفرینی و فداکاری دلاورمردانی است که با تکیه بر قدرت لایزال الهی پای به عرصه جهاد نهاده و با نمایش ایمان پولادین خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه‌ای جاوید رقم زدند.

فرماندار چابهار گفت: سوم خرداد تمامی قدرتمندان متکبر جهان را به بهت و حیرت وا داشت و سبب شد دشمن از تهاجم و تعرض به این مرز و بوم برای همیشه مایوس بماند.

وی ادامه داد: بی‌شک حماسه سوم خرداد یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است که به حق معادلات قدرت‌های استکباری جهان را به هم ریخت و سالروز این لطف الهی و سرنوشت‌ساز بایستی به نحو شایسته‌ای برای نسل‌ امروز انقلاب و در گام دوم انقلاب اسلامی برای آینده‌سازان واقعی این سرزمین مقدس یادآوری و تبیین شود. 

شهردار چابهار نیز گفت: حماسه بیبدیل و سرشار از عطر جاودانگی سوم خرداد که تجلی آرمان خواهی و دفاع از ارزش‌های متعالی و مقدس این سرزمین کهن است را گرامی می‌داریم.

محمدیونس حقانی افزود: فرزندان این مرز و بوم در پاسداری از حریم شکوهمند وطن تا پای جان ایستادند و ایثار و استقامت را معنایی دگر بخشیدند. 

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

محمد شهلی بر افزود: سوم خردادماه سال ۶۱ یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است که توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم بزند.

وی گفت: آزادی خرمشهر همان قدر که برای ما استراتژیک و افق آفرین بود برای دشمن خوار کننده و تضعیف کننده بود.