گردشگری و توریسم

واکنش روسیه به توقف همکاری‌های امنیتی فلسطین با آمریکا و اسرائیل

به گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص خروج از توافقات امضاشده با تل‌آویو و واشنگتن واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: روسیه بار دیگر بر موضع ثابت خود در خصوص تحقق صلح عادلانه و فراگیر و حل درگیری میان دو طرف بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشور تاکید می‌کند.

طبق این بیانیه،  اقدامات توسعه‌طلبانه اسرائیل باعث ایجاد خشونت و درگیری در اراضی فلسطینی می‌شود و تهدیدی برای امنیت منطقه است.

وزارت خارجه روسیه همچنین همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و دست کشیدن از اقدامات یک‌جانبه فراخواند و اعلام کرد که ممکن است اتخاذ چنین اقداماتی منطقه را وارد تنش جدیدی کند.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) بامداد جمعه  از پایان همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان سیا خبر داد.

طبق اعلام عریقات، تشکیلات خودگردان این تصمیم را به آمریکایی‌ها ابلاغ کرده و تصمیم مذکور پس از آن صورت گرفت که محمود عباس سه‌شنبه گذشته در اعتراض به الحاق و اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با اسرائیل و آمریکا متوقف شده است.

این تصمیم همزمان با پاسداشت روز جهانی قدس و در اعتراض به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها برای چپاول اراضی فلسطینی اتخاذ شده است.

عریقات تاکید کرد: فلسطینی‌ها خودشان از امنیت، قانون و نظم عمومی محافظت خواهند کرد.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معروف شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.