گردشگری و توریسم

بیانیه‌های روز قدس در استان سمنان: همصدایی مسلمانان نجات‌بخش فلسطین است

حمایت از آرمان قدس در فضای مجازی فراگیر شود

استاندار سمنان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: روز قدس نماد مقابله مستضعفان با مستکبران جهان است و امسال مردم آگاهانه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این پیام را مخابره خواهند کرد.

در متن پیام علیرضا آشناگر آمده است: روز قدس، ابتکاری ماندگار از بزرگ مردی است که نفوذ کلام و قدرت الهی‌اش جادوی ساحران صهیونیست را بی اثر و جهانی را علیه ظلم و بیداد اسرائیل ، شورانده است.

ماه میهمانی خدا به جرعه‌های پایانی خویش نزدیک می شود و شمیم دلنواز آخرین جمعه از این ماه شریف و سراسر خیر و برکت که یادآور حرکتی عظیم و جوششی فراگیر در جهان اسلام به منظور حمایت همه جانبه و گسترده از قدس شریف و حمایت از رنج دیدگان مظلوم فلسطینی است، بیش از پیش به مشام می‌رسد.

استاندار سمنان در این پیام گفت: ملت آزادی خواه ایران و تمام نیک اندیشان عالم ، امسال در حالی به استقبال این روز بزرگ خواهند رفت که سرتاسر این کره‌ خاکی متاثر از انتشار ویروس کرونا است و انجام برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند سبب شد تا امسال به روال سال‌های پیش شاهد انجام راهپیمایی‌های گسترده و باشکوه در محکومیت رژیم کودک‌کش و منحوس اسرائیل و ارباب مزدورش ، آمریکای جهان خوار نباشیم، اما پر واضح و مشهود است که قدس در دل‌های مردم مظلوم و تمامی آزادی خواهان از هر کیش و مسلک و تفکری جای گرفته است و هیچ عاملی نمی تواند موجب گسست و انحراف از این هدف بزرگ و متعالی شود.

قدس خرمشهر دیگر شود

‍ در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان آمده است که هفتاد و یک سال غرب با طراحی و توطئه‌ استعمارگران با اهداف خطرناک و با خیانت بعضی از سران کشورهای اسلامی نطفه‌ شوم تاسیس رژیم غاصب اسرائیل را در نقطه حساس و استراتژیک جهان اسلامی منعقد کرد که خیلی زود به خاطر غفلت، بی‌تفاوتی و ضعف و سستی جهان اسلام به غده‌ای سرطانی تبدیل شد و در طول بیش از ۷۰ سال عمر نامبارک و نحس خود دستاوردی جز قتل، غارت سرمایه ها، جنایت، آوارگی، غصب سرزمین برای مردم فلسطین و اختلاف و جنگ بین کشورهای اسلامی، نابودی سرمایه‌های آن‌ها و ایجاد و گسترش جنگ و افراطی گری در منطقه به همراه نداشته است.

به ابتکار حضرت امام(ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام گذاری شد و تحرکی در جهان اسلام ایجاد کرد که امروزه رژیم صهیونیستی را علیرغم همه حمایت‌ها در بدترین شرایط قرار داده بنحوی که، نابودی اسرائیل به یک واقعیت مورد اجماع بین گروه‌های فلسطینی و بسیاری از صاحب نظران جهان تبدیل شده است که با پیروی از راهبرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یعنی ایجاد وحدت و خیزش همگانی جهان اسلامی علیه رژیم جعلی اسرائیل این نابودی با سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت؛ اشغال فلسطین شباهت بسیاری با اشغال خرمشهر توسط رژیم بعثی عراق دارد.

در پدیده‌ای کم نظیر و به خاطر بیماری کرونا ولی امر مسلمین سخنران مراسم روز قدس امسال است که قرار است در سطح جهان بازتاب یابد. حال سوال این است آیا ایشان فرمان آزادسازی قدس را صادر می‌کنند. در آن صورت باید حرکتی عظیم در جهان اسلام به وجود آید و قدس آزاد و به دامان اسلام بر گردد تا قدس، خرمشهر دیگری شود.

روز قدس، روز وحدت جهان اسلام

بسیج اساتید دانشگاه سمنان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین واعلام برائت خود از استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای آورده است: روز قدس، روز وحدت جهان اسلام و یادآور یکی از ابتکارات امام راحل و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مستضعفان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و اعلام برائت از استکبار جهانی و در رأس آن رژیم صهیونیستی است.

طرح سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان، حمایت از جریان تکفیری و سرکوب جبهه مقاومت از جمله اقدامات اخیر این رژیم در عین سکوت جامعه جهانی و از همه بدتر همراهی خیانت بار دولت‏های به اصطلاح اسلامی است که نه تنها کمکی به آرمان فلسطین، یعنی آزادسازی قدس شریف نمی‌کنند، بلکه هر روز در مقابل اقدامت مخرب این رژیم نیز کوتاه می‌آیند.

راهپیمایی روز قدس امسال، با توجه به شیوع بیماری کرونا و در جهت حفظ سلامتی مردم، به صورت ظاهر برگزار نمی‌شود، اما این نباید باعث خوشحالی رژیم صهیونیستی شود و بر خلاف تصورات آن‌ها،  انگیزه‌های بیشتری در میان ملت شریف ایران و ملت‌های آزاده جهان ایجاد شده و با پویش‌های جهانی در فضای مجازی، صدای دفاع و حمایت از فلسطین پرطنین‌تر از گذشته گردیده است تا رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن بدانند، که فلسطین مسأله اول امت اسلام است و در این راه، هوشیار از گذشته به وظیفه خود عمل می‌کنند.

تاکید بر روش‌های تازه‌ مبارزه با رژیم اشغالگر

در بیانیه جهاد دانشگاهی استان سمنان آمده است که جهان، سال‌هاست با آلودگی بزرگ ناشی از یک مرکز شرارت، یک منبع دائمی تولید و انتشار توطئه و نیرنگ و یک رژیم اشغالگر و سلطه جو دست و پنجه نرم می‌کند.

روز قدس امسال اگرچه در بُعد اجتماعات حضوری به دلیل شرایط پیش آمده، محدود شده اما میدان وسیع مبارزه با امپراطوری رسانه‌ای استکبار، شاهد بروز ابتکار، خلاقیت و روش‌های تازه مبارزه جوانان انقلابی و دغدغه مند در فضای مجازی است.

قدس با وحدت و گسترش تفکر مقاومت آزاد می‌شود

در بیانیه سپاه  قائم  آل محمد(عج) استان سمنان آمده است: چهل سال است که ندای «القدس لنا» به فرمان معمار کبیر انقلاب، در آخرین جمعه رمضان المبارک در میهن عزیزمان و سایر کشورهای مسلمان طنین‌انداز شده و در شمار آئین‌های عبادی- سیاسی آنان درج می‌گردد.

امسال در جهان اسلام روز قدس در حالی اجلال می‌شود که قلوب شیفتگان قدس آکنده از تألم‌هایی از جمله شیوع ویروس کرونا توأم با داغ شهدای مدافع سلامت و فقدان فرمانده سپاه قدس است که با دعای سلامتی و ظهور منجی عالم و نوای «مرگ بر اسرائیل» در سنگر مجازی و منازل التیام می‌گیرد.

سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بار دیگر با حمایت از کشور فلسطین، مردم فلسطین و آزادی فلسطین و همراهی با جبهه مقاومت و حرکت انتفاضه، در روز قدس امسال، گوش جان به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب می‌سپارد و تأکید می‌کند که با وحدت جهان اسلام و گسترش تفکر مقاومت، قدس شریف آزاد و به صاحبان اصلی آن یعنی مردم مسلمان فلسطین برگردانده خواهد شد.

جهان اسلام در حمایت از قدس یکصدا فریاد سر می‌دهد

اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز در بیانیه خود آورده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال روز جهانی قدس یاد آور تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در وحدت و اراده امت اسلام علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی بر می‌دارند.

قدس شریف مسأله اول جهان اسلام است از زمانی که مسجد الاقصی به عنوان قبله پیشین مسلمانان پایه گذاری شد.

در آخرین جمعه رمضان سال ۹۹ اگر چه به  دلیل انتشار ویروس کرونا امکان برگزاری راهپیمایی و حضور فیزیکی  روز قدس وجود ندارد ولی قلب تپنده تمامی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و دفاع از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین در همه‌ ابعاد و فضاها یکصدا فریاد حمایت سر می‌دهند.

پیوند عمیق آرمان قدس با ارزش‌های انقلاب اسلامی

جامعه ورزش و جوانان استان سمنان نیز در بیانیه خود آورده است: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی و امت قرآنی، رستاخیز اسکتبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز ستیز همیشگی با صهیونیزم و امپریالیسم غارتگر است. 

امسال، تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با درک شرایط حساس جهانی و همچنین با توجه به شرایط متفاوت امسال، نسبت به سال‌های گذشته گوش جان به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب خواهند سپرد تا آن را به عنوان چراغ روشنی بخش راه آینده قرار دهند.

روز قدس هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان از سوی مردم کشورهای مختلف برای اعلام پشتیبانی از مبارزه آزادی‌بخش مردم فلسطین علیه اشغال سرزمین هایشان، گرامی داشته می‌شود.
امام خمینی (ره) با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند و تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان خواستار شدند.