گردشگری و توریسم

مدیران عزمشان را برای حضور در متن مردم و روستاها جزم کنند

حسین کلانتری امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی مدیران موظفند عزم خود را برای انجام این گونه سفرها و آشنایی با مشکلات و دردهای مردم با رویکردی متفاوت، معقولانه و منطقی جزم کنند.
وی تصریح کرد: این مهم یک دستورالعمل اجرایی و تاکید ویژه از سوی دفتر رئیس جمهوری، معاون اول و همچنین حوزه معاونت بازرسی ریاست جمهوری است که باید از امروز به طور جدی در دستور کار و نظارت حوزه معاونت توسعه منابع انسانی و بازرسی استانداری قرار گیرد.

کلانتری با اشاره به ضعف در مستند سازی اقدامات، دستاوردها و خدمات ارایه شده به مردم از سوی دستگاههای مختلف اجرایی گفت: این امرعلاوه بر یک وظیفه و ماموریت اداری و اجرایی برای مدیران مفید و مانع از تضییع حق آنها نیز می شود.

وی ارائه گزارش عملکرد مدیران قبل از خطبه های نماز جمعه به منظور دفاع از دستاوردها و خدمات دولت و راه اندازی میز خدمت در نماز های جمعه، مساجد، بخش ها و روستاهای مختلف برای آشنایی بهتر و هدفمند با دغدغه ها و مشکلات مردم را ضروری دانست و گفت : دیدارهای مردمی و مستندسازی از خدمات ارایه شده به مردم بویژه در مناطق محروم یکی از ملاک ها و معیارهای سنجش کار و ارزیابی مدیران اجرایی می باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهای فشرده با مسئولان و مقامات کشوری ، هلدینگ ها و سایر سازمان های شبه دولتی برای انجام سرمایه گذاری ، تزریق اعتبار ، رونق تولید و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: درسه ماه گذشته با وجودانتشار بیماری مرگبار کرونا برای پیگیری برخی پروژه ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و رایزنی های لازم برای افزایش اعتبارات انجام گرفت.

وی ابراز داشت: در سفر هفته اخیر و ملاقات با محمد باقر نوبخت مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی پاتاوه – دهدشت به مجری طرح ابلاغ شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق یکی از برنامه های راهبردی و اولویت های مهم خود و در پاسخ به دغدغه و مطالبه جدی بخش عظیمی از مردم بویژه قشر محروم و کم بضاعت در مناطق روستایی و عشایری این استان ۱۶ هزار و ۶۶ واحد مسکونی را با کمک های بلاعوض و یا اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان واگذار خواهد کرد.

 کلانتری ادامه داد: بهره مندی این تعداد خانوار محروم ، کم بضاعت و نیازمند از مسکن مقاوم و مناسب تا حدود زیادی سبب رونق بخشی به صنعت ساختمان و افزایش میزان اشتغالزایی در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بخش عمده ای از این واحدها آغاز شده و یا در حال اجرا است گفت: بر اساس زمان بندی و تاکید دولت تمامی این واحدهای شهری و روستایی تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری و تحویل به مالکان و متقاضیان خواهد شد.

کلانتری میزان سرمایه گذاری برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از این واحدهای مسکونی اعم از شهری و روستایی را رقمی افزون بر ۳۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش ساخت مسکن شهری برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن پنج هزار و ۳۶۷ واحد در قالب طرح اقدام ملی و مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی پیش بینی و طراحی شده که تا پایان امسال این تعداد واحد به بهره برداری خواهند رسید.

کلانتری یادآور شد: در بخش ساخت مسکن روستایی با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن و در قالب طرح های مشارکتی ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد مسکونی برای افراد و روستانشینان فقیر و نیازمند درمناطق مختلف استان احداث، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در استان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر درکهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۲ و قبل از آغاز دولت تدبیر و امید حدود ۴۰ درصد بود.

کلانتری ادامه داد: دولت تدبیرو امید از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه ایجاد زیرساخت ها و تکمیل و بهره برداری این تعداد واحد مسکن مهر در استان سرمایه گذاری کرده است.

اسکان مسافر در عید فطر ممنوع

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با هشدار جدی نسبت خطر شیوع مجدد بیماری کرونا و اینکه این استان هنوز از پیک بیماری عبور نکرده بلکه با طرح های مقابله ای ، غربالگری ، بیماریابی و رعایت اصول بهداشتی آن را کنترل کرده ، گفت: اسکان مسافر در عید فطر امسال ممنوع است.

کلانتری همچنین به برخی گزارش های رسیده مبنی بر هجوم عده ای از مردم و مسافران از استان های مختلف به پارک ها، تفرجگاه ها و مناطق گرشگری استان اشاره کرد و گفت: تمامی پارک ها و جاذبه های تفریحی و گرشگری همچنان تا اطلاع بعدی در جای جای استان تعطیل هستند.

وی یادآور شد: مردم این استان همواره به مهمان نوازی ، صمیمت و ارتباطات عاطفی شهرت دارند ولی به دلیل شیوع و موج جدید این بیماری نیز از هم وطنان درخواست می کنیم تا اطلاع بعدی و رفع خطر بیماری به این استان سفر نکنند.

وی تصریح کرد: تاکنون به همت مردم ، تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همکاری و همراهی مردم و اعضای ستاد استانی کرونا کمترین تلفات را داشتیم و در بین ۳۱ استان کشور تنها استانی هستیم که تلفات آن تک رقمی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک‌های ویژه دولت تدبیر و امید و ستاد ملی کرونا به استان گفت: تاکنون افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به گرامی داشت روز سوم خرداد و سالروز آزادی سازی خرمشهرگفت: سوم خرداد به عنوان یک روز ماندگار، پرافتخار و حماسی در تقویم تاریخ کشور ثبت شده است.

کلانتری روز قدس و تدبیر حضرت امام در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین را یادآور شد و افزود: این حرکت و درایت امام راحل اکنون به نماد ظلم ستیزی و ازادی خواهی مظلومان جهان تبدیل شده است.

در نشست شورای اداری از مجمع نمایندگان استان در مجلس دهم به پاس چهار سال تلاش در راستای خدمت رسانی به مردم و همکاری و تعامل با قوه مجریه در هر سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تجلیل شد.