گردشگری و توریسم

نکیسا: دستورالعمل‌های پزشکی باید در اولویت برنامه برگزاری لیگ قرار گیرد

«نیما نکیسا» امروز (پنجشنبه) درباره از سرگیری تمرینات تیم‌های فوتبال و شروع دوباره لیگ برتر به خبرنگارورزشی ایرنا، ‌گفت: این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم هرچقدر سیستم پزشکی- ورزشی قوی‌تری داشته باشیم میزان آسیب دیدگی بازیکنان مان در این رقابت ها کمتر می شود.

وی افزود: امروز درحالی در آستانه شروع دوباره رقابت های لیگ برتر قرار داریم که بازیکنان نزدیک به سه ماه است که تمرین منظم و جدی نداشته اند.

به گفته دروازه‌بان اسبق پرسپولیس، مقاومت عضلات بازیکنان در شرایطی فعلی بسیار شکننده بوده و به هیچ وجه استحکامی که در جریان رقابت ها داشته اند را ندارد.

نکیسا ادامه داد: بر همین اساس باید با همکاری گروه پزشکی، ‌کادر فنی و آماده سازی تیم ها، برای بازیکنان تمرینات ویژه و تخصصی تری به گونه ای طراحی شود تا ضمن حفظ آمادگی از آسیب دیدگی احتمالی آنان  جلوگیری شود.

وی توصیه کرد: این شرایط به خصوص برای بازیکنانی که حرکت های انفجاری در زمین دارند خطرناک تر است و میزان آسیب دیدگی احتمالی آنان را بالاتر می برد.

دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در عین حال زمان اختصاص یافته برای آماده سازی مجدد تیم ها را ناکافی خواند و افزود: این زمان برای آماده سازی جسمانی بازیکنان کافی نیست اما چنانچه برای تمرین آنان برنامه مناسب تدوین شود بازیکنان را می توان به حد مطلوبی از آمادگی رساند.

نکسیا در پاسخ به این پرسش که شروع دوباره لیگ آن هم در شرایطی که درگیر کرونا هستیم برای فوتبال فرصت است یا تهدید، اظهار داشت: در مجموع موافق این دیدگاه هستم که بازی ها باید از سر گرفته شود و بر این باورم اگر حواس مان به خودمان باشد و به دستورالعمل های پزشکی نیز به دقت عمل کنیم این مساله برای فوتبال یک فرصت است و تهدیدی برای آن به شمار نمی آید.

وی درعین حال تاکید کرد: البته که موارد بهداشتی را رعایت نکنیم این موضوع عواقب خطرناکی برای فوتبال جهان در پی خواهد داشت و در آینده  تنها افسوس برای‌مان باقی می ماند.

نکیسا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فوتبال ایران امکانات لازم برای اجرای پروتکل های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در ورزش را در اختیار دارد یا خیر نیز گفت: خوشبختانه کادر پزشکی و درمانی ایران بسیار قدرتمند بوده و در دنیا از بهترین های رشته خود هستند و به لحاظ تجهیزات نیز وضع‌مان مناسب است از این رو فکر نمی کنم دراین زمینه مشکلی داشته باشیم و یا از سایر کشورها عقب تر باشیم.

ویروس کرونا برای نخستین بار به طور همزمان مانع از ورود هواداران به ورزشگاه ها در سراسر جهان شده است. نکیسا در این باره نیز اظهارداشت:‌ لطف بازی فوتبال به هوادران بی شمار آن است اما چاره ای نیست. متاسفانه ما با یک ویروس خطرناک سروکار داریم که در صورت غفلت، آلوده شده و ایمنی مان به خطر می افتد از این رو باید به این شرایط که دائمی نیست عادت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری رقابت های لیگ برتر در این شرایط را منطقی می‌داند یا خیر نیز عنوان کرد:‌ لیگ باید برگزار شود تا تکلیف تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده به لیگ های پایین تر نیز مشخص شود.

به گفته دروازه‌بان اسبق تیم ملی اگر این  رقابت ها برگزار نشود درباره آینده این لیگ حرف و حدیث های آزار دهنده ای باقی می ماند و مشکلات فوتبال را دو چندان می کند بنا بر این استدلال به شرط اینکه پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود بر تمام شدن لیگ تاکید فراوان دارم.