گردشگری و توریسم

رییس العلمای صربستان: دفاع از حقوق مشروع فلسطین مستلزم درک حقیقت است

به گزارش ایرنا، «سعید نسوفوویچ» شامگاه چهارشنبه در نشستی با «رشید حسن پور» با تاکید بر ضرورت معرفی اسلام راستین و بهره گیری از گفت وگو و استدلال، ابراز داشت: اسلام دین رافت و مهربانی است و در عرصه های مختلف از عقلانیت و منطق قوی برخوردار است‌.

سفیر کشورمان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت مسلمانان حول مشترکات و منزه بودن اسلام از افراطی گری و تروریسم که موجب اسلام هراسی و اسلام ستیزی  شده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به همکاری و تعامل با مسلمانان صربستان در چارچوب منافع دو کشور است.

حسن پور ضمن تبیین اهمیت و جایگاه روز قدس که به یک پویش فزاینده جهانی تبدیل شد، افزود: راه حل پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری همه پرسی تنها راه حل مسئله فلسطین است که با هنجارهای پذیرفته شده دمکراسی مطابقت دارد.

طرفین همچنین در این نشست که در آن امامان مساجد و مفتی های بلگراد حضور داشتند در مورد حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان، معرفی اسلامی راستین با بهره گیری از گفت و گو، حکمت و موعظه حسنه، مبارزه با افراطی گری و پدیده اسلام هراسی در غرب گفت و گو و تبادل نظر کردند.

براساس آخرین سرشماری های غیر رسمی، بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان در صربستان زندگی می کنند که حدود ۱۰۰ هزار نفر آنان در بلگراد و حومه این شهر سکونت دارند.

نزدیک به ۶۰۰ سال اسلام وارد منطقه بالکان شد و این مساله نشان از آن دارد که سنت و معنویت اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی و فردی زندگی مسلمانان منطقه بالکان ریشه‌ی عمیقی دارد.