گردشگری و توریسم

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از تعدد استعلام سرمایه‌گذاری انتقاد کرد

جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، با انتقاد از روند فعلی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان، بر اصلاح فرایندهای سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: نباید کسانی را که در این وضعیت اقتصادی، قصد سرمایه‌گذاری دارند فراری بدهیم.
 
وی اظهار داشت: وضعیت موجود باید آسیب‌شناسی شده و مشخص شود که مشکلات مربوط به صدور مجوز مربوط به قوانین یا عملکرد دستگاه‌هاست.
 
رحمتی با بیان اینکه تمام مجوزهای سرمایه‌گذاری باید از طریق پنجره واحد صادر شود، افزود: هر دستگاه باید در حیطه وظایف و مأموریت‌های خود به استعلام‌ها پاسخ دهد و تأخیر در پاسخ‌گویی به استعلام‌ها قابل قبول نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، اگر دستگاهی تا ۲۰ روز به استعلام‌ها پاسخ ندهد، پاسخ آن مثبت تلقی می‌شود و نیازی به زمان بیشتر برای پاسخ‌گویی نیست.
 
رحمتی با بیان اینکه موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری‌های خارج از حریم شهرها، توسط دستگاه‌های متولی و صدور مجوز از طریق پنجره واحد انجام می‌شود، افزود: بخشداری‌ها در این زمینه حق هیچ‌گونه استعلام جداگانه‌ای را ندارند و بخشداری تنها مرجع صدور پروانه ساخت است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بهبود فضای کسب‌وکار یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، افزود: لازمه این امر، تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری و تسریع در صدور مجوزهای لازم به سرمایه‌گذاران است.
 
در این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، پس از بحث و بررسی درخصوص فرایندهای صدور مجوز سرمایه‌گذاری، مقرر شد استعلام‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در خارج از حریم شهرهای استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
 
همچنین براساس مصوبات این جلسه، بخشداری‌ها تنها صدور پروانه ساخت به طرح‌های سرمایه‌گذاری را انجام داده و مجاز به استعلام از دستگاه‌های دیگر نخواهند بود.