گردشگری و توریسم

فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی افزود: فروش محصولات دانش بنیان می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در استان تهران مستقر هستند، ادامه داد: میزان اشتغال ایجاد شده در استان تهران توسط شرکت های دانش بنیان ١٢هزار شغل یعنی بیش از ٤٣درصد میزان کشوری بوده است.

محسنی بندپی گفت: سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور به چهار هزار و ۹۰۰ شرکت رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت یعنی بیش از ۵۶ درصد شرکت ها در تهران فعال هستند.

وی تاکید کرد: ۱۷۶ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده که ۱۰۰ هزار شغل یعنی حدود ۶۰ درصد مربوط به استان تهران است. 

محسنی بندپی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال ۹۷ در کل کشور ۱۴۹ هزار شغل بوده که ۸۸ هزار اشتغال در تهران فعالیت داشته اند، همچنین میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت ها در طول سال ۹۸ در کل کشور به ٢٧ هزار شغل رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان گفت: به معاونت اقتصادی و حوزه جذب و سرمایه گذاری تاکید شده که در ستاد تسهیل به صورت ویژه به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان توجه کنند و در این زمینه تسهیلگری داشته باشند تا بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم.