گردشگری و توریسم

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از بیستم تا بیست و ششم اردیبهشت ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصاد
علی تشنه‌دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۸ به واحدهای صنعتی استان تاکنون ۲۵۹ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
سیدعلی اکبر صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح‌های انتقال و فوق توزیع برق در قالب پویش هر هفته الف ب ایران با اعتباری بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مصطفی شاه‌حسینی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عصر پنجشنبه به رسانه‌ها گفت: زنبورداری در این استان ۹۸۳ فرصت شغلی طی سال گذشته ایجاد کرد.
محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: امسال خرید تضمینی گندم در استان به نرخ ۲۵ هزار ریال در ۲۸ مرکز انجام می‌شود.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۴۶۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای دارای دهیاری‌ و فاقد دهیاری استان به منظور رونق و توسعه روستاها اختصاص یافت.
حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۱۲۸ قلم کالا سال ۹۸ با افزایش ۴۳ درصدی ارزش دلاری از واحدهای تولید و صنعتی استان صادر شد.
عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۰۱ فقره استاندارد ملی سال ۹۸ توسط کارشناسان این حوزه در استان مورد تدوین، تجدید نظر و بازنگری قرار گرفت.
علی ترابی رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: فرسایش بادی براساس آخرین مطالعات در سال ۹۸، سالانه ۳۳۰ میلیارد ریال خسارت اقتصادی و زیست محیطی در این استان به بار می آورد.
احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۴۵تن پیاز به نرخ عادلانه به صورت عرضه مستقیم برای استان تامین شده و در حال توزیع است.
ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۸۰.۹۸ درصد از ظرفیت ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعبی پشت سدها و مخازن آبی استان امسال آبگیری شده‌ است.
مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه به رسانه‌ها اظهارداشت: ۱۷ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۵۹۲ هزار ریال جریمه نقدی برای ۳۶۶ فقره پرونده تخلف اصناف از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در استان صادرشد.

فرهنگی
سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: قلعه تاریخی پاچنار سمنان که همیشه مورد دغدغه علاقه‌مندان به آثار تاریخی شهر بود توسط شهرداری تملک شد و به زودی بازسازی و احیا می‌شود.
محمد طاهریان سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲۵ طرح گردشگری با ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در مرحله احداث است.
برگزاری آیین شب‌های قدر در مساجد استان سمنان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بخشی از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: درس‌نامه‌هایی برای ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان که به شبکه تلویزیونی آموزش، تلفن همراه هوشمند و شبکه شاد دسترسی ندارند، تدوین و توسط راهبران آموزشی برای آنها ارسال شد.
علیرضا شربتدار سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۴۷ درصد از درآمدهای اسفند ۹۸ شهرداری نسبت به زمان مشابه سال قبل آن محقق نشد و بیماری کرونا  نیز ۱۷۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم به شهرداری سمنان خسارت وارد کرد.
حسن اسلامی‌راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۱۵ هزار متر پارچه قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال سال گذشته در استان کشف شد.
رضا محمدی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران، اظهار داشت: چهار هزار و ۹۴۵ کیلوگرم مواد اولیه آرایشی و بهداشتی تقلبی و تاریخ‌مصرف‌گذشته در استان کشف و نابود شد.
سردار عبداله حسنی فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: احتکار ۹۵ میلیون جفت دستکش لاتکس در شهرستان گرمسار با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بیشترین تصادف‌های جاده‌ای منجر به فوت در استان مربوط به محور دامغان- جندق است.

علمی
امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک یوزپلنگ مادر به همراه چهار توله در پارک ملی توران این استان مشاهده شد.