گردشگری و توریسم

روابط عمومی سرحلقه فرایند شفاف‌سازی است

صابر سهرابی روز جمعه با اشاره به اینکه نهاد روابط عمومی می‌تواند زمینه جذب منابع بهتر و کارامدتر را از محیط فراهم آورد، گفت: از سوی دیگر برقراری ارتباط با افراد و بخش‌های داخلی سازمان زمینه‌ساز مشارکت کارکنان، افزایش تعهد به برنامه‌ها، ایجاد انسجام و تشویق و ترغیب افراد به همراهی و همکاری موثر و مداوم در اجرای استراتژی‌های اصلی سازمان، بر عهده روابط عمومی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابراز داشت: این نقش‌ها شامل اطلاع‌رسانی به مدیران، آینده‌نگری، نظریه‌پردازی، پیشگیری از بحران، فرهنگ‌سازی، ایجاد اعتبار و حل و فصل بحران‌ها و بازاریابی است و بر همین اساس شناسایی و آگاهی از انواع نقش های روابط عمومی به مدیران کمک خواهد کرد در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌های استراتژیک با بصیرت و دقت نظر بیشتری اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام همکاری برای حمایت فعالیت‌های فرهنگی هنری روابط عمومی‌های استان، گفت: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان را بر عهده دارد و به بیان دیگر می‌تواند مدیریت ارتباطات یک سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط با آن را تعریف کند.

سهرابی از فعالیت روابط‌عمومی‌ها با عنوان نوعی مدیریت یاد کرد و افزود: مدیریتی که با ارتباطات سر و کار دارد و تلاش می کند که آن را اثربخش‌سازد، از همه منابع مالی و انسانی به منظور اثربخشی و تاثیرگذاری بر مخاطب و تاثیرپذیری از او بهره می‌گیرد.

بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده که سرآغاز هفته‌ای به همین نام است و تا دوم خرداد ادامه دارد.