گردشگری و توریسم

برگزاری آزمون‌های فلوشیپ و زبان انگلیسی وزارت بهداشت در مرداد

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهلت مجدد ثبت نام برای حضور در آزمون فلوشیپ پزشکی که از روز گذشته آغاز شده بود، امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

این مهلت مجدد ثبت نام به دلیل آن بود افرادی که هنوز موفق به نام‌نویسی و ارائه مدارک خود نشده‌اند، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۳ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۹ فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام کنند.

تاکنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده‌اند که این تعداد برای قبولی در ۱۵ دانشگاه و ۷۷ رشته تکمیلی تخصصی رقابت می‌کنند. آمار نهایی ثبت نام کنندگان در این آزمون، بعد از مهلت پایان ثبت نام اعلام می‌شود.

پیش از این قرار بود مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ در ۲۹ خرداد برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر تقویم آزمون‌های کشوری، مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ در روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون زبان در ۲ مرداد ماه

رئیس سازمان سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE در تاریخ ۲ مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: زمان برگزاری این آزمون‌ها تغییری نکرده است.

سید سعید هاشمی نظری اظهار داشت: این آزمون سالانه به طور متوسط پنج الی شش مرتبه برگزار می‌شود که نخستین آزمون، در تاریخ پنجشنبه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین بر اساس آخرین تقویم آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۹۹، دیگر آزمون‌های زبان انگلیسی MHLE به ترتیب در تاریخ ۱۳ شهریور، ۱۰ مهر‏، ۲۰ آذر‏ و ۱۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

مدرک کسب شده در این آزمون که ۲ سال اعتبار دارد، معمولا در هنگام مصاحبه دکترا و یا پیش از برگزاری آزمون جامع دکترا، توسط همه دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل پذیرش بوده و اعتبار دارد. این آزمون بسیار به آزمون زبان وزارت علوم یعنی MSRT شباهت دارد و سطح آن مشابه آزمون‌های تافل کاغذی است.