اماکن دیدنی ایران

شاهکار زیبا اما خطرناک طبیعت اصفهان؛آبشار ملخ!/تصاویر+فیلم


قاصدک 24

سنگی سقوط کرد، آبشاری پدید آمد و آب حایل بین ۲ دنیا شد، دنیای پشت «آب ملخ» و دنیای آدم‌هایی که مقابل شرشر آن ایستاده‌اند.

به گزارش«توریسم آنلاین» برای رسیدن به این آبشار باید خود را به شهر سمیرم اصفهان برسانید و از آنجا وارد جاده سمیرم- یاسوج شوید، با پشت سر گذاشتن روستایی به نام چهارراه، جاده‌ای خاکی وجود دارد که با ورود به آن به 2 عدد دوراهی برخورد می‌کنید و باید هر 2 را به سمت چپ بروید تا در نهایت به روستای آب ملخ برسید.

از روستای آب ملخ تا آبشار حدود یک ساعت پیاده روی در کنار رودخانه را در پیش دارید و می‌توانید از مناظر دیدنی، صدای پرندگان و آرامش محض طبیعت لذت ببرید.

با وجود اینکه منطقه آبشار منظره زیبایی به چشمان شما هدیه می‌کند اما در پشت خود پرتگاه خطرناکی را پنهان کرده و به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران شهرت پیدا کرده است.

رودخانه ماربر در این محل خود را از دیدگان پنهان می‌کند و پس از گذر از زیر آبشار دوباره هویدا می‌شود، این رودخانه همه را دور می‌زند حتی صخره و سنگ و آبشار را.

اگر در فصل گرم تابستان برای تفریح به‌ دنبال یک مکان عجیب، پر رمز و راز و خنک هستید؛ پیشنهاد ما به شما آبشار آب‌ ملخ در سمیرم است. شاید باورتان نشود آبشاری که به‌ دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در آن می‌توانید طلوع و غروب خورشید را تنها ظرف 3 ساعت ببینید؛ به‌همین دلیل است که روستایی که آبشار آب‌ ملخ در آن واقع شده به روستای نیم‌روز معروف است.آب‌ملخ یکی از عجیب‌ترین، ترسناک‌ترین و با شکوه ترین آبشارهای ایران است.

تماشای جلوه شگفت انگیز این آبشار و گوش فرا دادن به صدای سقوط آب یکی از لذت‌های سفر به این منطقه محسوب می‌شود و اگر اهل دل باشید، نشستن و کمی آرام گرفتن در دل طبیعت آبشار می‌تواند دوای همه دل مشغولی‌هایتان باشد.


صوفی