گردشگری و توریسم

۱۰۴ کلاس درس در پاکدشت ساخته می‌شود

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، علی شهری در جریان بازدید از پروژه‌های آموزشی در دست احداث شهرستان پاکدشت از توابع استان تهران اظهارداشت: این پروژه‌های آموزشی در ١٤ هزار مترمربع زیربنا در دست ساخت است که تلاش می‌کنیم تا مهر امسال تکمیل و تحویل اداره آموزش و پرورش این شهرستان شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان پاکدشت مهاجرپذیر بوده و تراکم دانش‌آموزی قابل ملاحظه‌ای دارد، نیاز به احداث فضاهای آموزشی بیشتر احساس می‌شود.

شهری افزود: تلاش مجموعه نوسازی مدارس ساخت با سرعت و کیفیت فضاهای آموزشی در استان تهران است که در این راستا و با توجه به تعداد پروژه‌های فعال، توجه ویژه‌ای به پاکدشت داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به همراه معاونان این اداره کل از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت شهرستان پاکدشت از جمله بنیاد برکت فرون آباد با ١٢ باب کلاس درس، پیشرفت فیزیکی ٤٥ درصد و مجموع اعتبار مورد نیاز؛ ٢ میلیارد و ٤٠ میلیون تومان، خیری موجانی به نام خیرمدرسه‌ساز سیدهادی موجانی با ۶ باب کلاس درس واقع در روستای قشلاق قلعه نو شهرستان مجموع اعتبارات مورد نیاز؛ یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون تومان و مدرسه بهاران با ۱۸ باب کلاس درس واقع در روستای شهرک بهاران (قربا) با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و در حال ساخت با اعتبارات دولتی و مجموع اعتبار مورد نیاز ٥ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بازدید کرد.

همچنین شهری از مدارس در حال ساخت راسان به نام خیر جناب مرجانی با ۱۲ باب کلاس درس واقع در شهرک صنعتی عباس آباد شهرستان پاکدشت، هنرستان گل با متراژ زمین ۴هزار و ۸۰۰ مترمربع واقع در روستای آلوئک (گلزار) شهرستان پاکدشت با مشارکت دهیاری و ساخت سالن ورزشی مدرسه دخترانه ولیعصر با متراژ یکهزار مترمربع با مشارکت دهیاری بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، در استان تهران بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در حدود هشت هزار مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند.