گردشگری و توریسم

آیین شب‌های قدر در خوزستان مجازی برگزار می‌شود

حجت الاسلام احسان فرد آقایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی امور مذهبی و دینی ، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامهریزی کرده تا شهروندان خوزستانی آیین شب‌های قدر را به شکل مجازی برگزار کند.

وی ادامه داد: به کلیه متولیان مساجد و هیات‌ها که همه ساله مراسم‌ شب‌های قدر را برگزار می‌کردند اطلاع رسانی شده تا با معرفی صفحات مجازی در اینستاگرام و آپارات آیین‌های این شب‌ها را به صورت مجازی به اشتراک بگذارند تا خانواده‌ها بتوانند در منزل ارتباط معنوی در خصوص شب‌های قدر داشته باشند.

 حجت الاسلام فرد آقایی بااشاره به اینکه امسال ۲ برنامه در یک پویش در ایام شب‌های قدر برگزار می‌شود گفت: پویش خانوادگی شب‌های قدر با  موضوع ذکر خوانی ، دعا و آیین‌های مذهبی در منزل راهاندازی شده که خانواده‌ها می‌توانند تصاویر و فیلم‌های خود را در این خصوص به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان  ارسال کنند؛ به بهترین اثر ارسالی به رسم یادبود جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: چند روز  باقی مانده از ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر فرصت مناسبی برای خانواده‌ها است که در این مجالس مجازی به صورت گروهی و جمعی به صورت آنلاین حضور داشته باشند.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند. درشب عظیم قدر فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند و سرنوشت یکساله همه مقدر میشود.

ویروس کرونا، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور تا ظهر روز سه‌شنبه به ۱۱۰ هزار و ۷۶۰ نفر رسید.