گردشگری و توریسم

گلریزان شرکت‌های بزرگ کرمان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی در نشست هماهنگی حضور شرکت های بزرگ اقتصادی استان کرمان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، که با رعایت موازین بهداشتی در تهران برگزار شد، افزود: سال گذشته شماری از شرکت‌های بزرگ استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدیه کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال هم در این سنت حسنه مشارکت کنند. 

وی در عین حال از شرکت‌هایی که سال گذشته به تعهداتشان در این زمینه عمل نکرده‌اند هم انتقاد و اظهار امیدواری کرد: امسال در این حرکت اجتماعی در ماه مبارک رمضان مشارکت کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: زندانیان غیرعمد عموما از خانواده‌های محترم و آبرومند هستند که بر اثر جرایم غیر عمد و به دلیل مسایلی مانند نوسانات اقتصادی کشور با بدهی مواجه شده‌اند و به زندان افتاده‌اند و لازم است شرکت ها و خیرین استان در شرایط سخت به یاری آنها بشتابند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست از حمایت صنایع و معادن و مردم خیر استان با ستاد دیه تشکر کرد. 
یدالله موحد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۶۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد با کمک بیش از ۷ میلیارد تومانی شرکت‌ها و مردم از زندان آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: ۱۷۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار حمایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند.

سید حجت الله موسوی قوام تاکید کرد: ستاد دیه تلاش می کند از طلبکاران این زندانیان هم تخفیف بگیرد تا شمار بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

وی یادآور شد: برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان در مجموع  به بیش از ۱۰ میلیارد تومان  نیاز است.

بر پایه این خبر پس از بحث و بررسی‌ها مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه توافق کردند ۲۰ درصد بیشتر از کمک‌های سال قبلشان، جمعا حدود ۸ میلیارد تومان، کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شود.

در پایان این جلسه با اهدا لوح سپاس از طرف استاندار و ستاد دیه استان، از حمایت‌های شرکت‌های بزرگ استان تقدیر شد.