گردشگری و توریسم

تحقق جهش تولید موجب کاهش نرخ بیکاری در کشور می‌شود

عزیزالله افضلی روز یکشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی نساجی در قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مباحثی که می‌تواند ما را در تحقق شعار سال، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری یاری کند استفاده از ظرفیت‌های خالی است.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین در راستای جهش تولید، اضافه کرد: این استان صنعتی با قدمت چند دهه فعالیت و استقرار واحدهای تولیدی بزرگ می‌تواند با سرمایه کم، اشتغال و ارزش افزوده زیادی را برای کشور ایجاد کند و باید در سال جهش تولید بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های استان را در دستور کار قرار دهیم.

افضلی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جاری، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فعال شدن بسیاری از ظرفیت‌های مغفول و ناشناخته، در معاونت برنامه ریزی موضوع به روزرسانی آمایش صنعتی و ظرفیت سنجی واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم تا از ظرفیت‌های موجود در استان به صورت بهینه استفاده شود.

وی افزود: پرداختن به تولید داخل، استفاده بیشتر و بهتر از پتانسیل بخش خصوصی و توسعه صادرات در کنار افزایش تولید از جمله برنامه‌های سازمان در سال جاری است تا بتوانیم با بهره گیری از این ظرفیت‌ها نمره خوبی را در سال جهش تولید کسب کنیم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.