گردشگری و توریسم

استاندار همدان: هلال احمر الگوی خدمت خالصانه به مردم است

سید سعید شاهرخی در جمع مدیران جمعیت هلال احمر همدان با تبریک سالروز تشکیل صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: در تمامی حوادث و بلایای مختلف همواره حضور نیروهای هلال احمر موثر بوده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در مقاطع مهم و مختلف در صف اول بوده و این نهاد مورد اعتماد و اطمینان مردم است چراکه شاکله مردمی دارد و کارش توسط مردم صورت می‌گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه ایران همه ساله حوادث مختلفی را تجربه می کند اظهار داشت: این موضوع می طلبد که ستاد مدیریت بحران و زیر مجموعه های آن به ویژه هلال احمر با قدرت پای کار باشند.

شاهرخی افزود: همدان در غرب کشور دارای ثبات خوبی بوده و در حوادث مختلف استان های پیرامونی را در قالب استان معین پوشش داده است.

وی یادآوری کرد: در سیل فروردین سال گذشته ۱۴۴ میلیمتر بارندگی در ۲۴ ساعت داشتیم که دومین استان پر بارش کشور بودیم اما به علت آمادگی کمترین خسارت به این استان وارد شد.

استاندار همدان بیان کرد: ۱۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل با دریافت تسهیلات بانکی و اعتبارات، نوسازی و  بازسازی شدند که عملیات عمرانی بیشتر آنها پایان یافته است.

شاهرخی ادامه داد: همدان علاوه بر مدیریت بحران به دیگر استان های آسیب دیده از سیل و زلزله نظیر گلستان، کرمانشاه و لرستان امداد رسانی کرده و حضور هلال احمر در این استان ها پُر رنگ بود.

وی با بیان اینکه تیم های هلال احمر همدان اولین گروهی بودند که در زلزله ۲ سال پیش کرمانشاه حضور یافتند گفت: این ماهیت و اهمیت کار هلال احمر را می رساند و ضرورت آمادگی روز افزون هلال احمر را به ما گوشزد می کند.

استاندار همدان استقلال هلال احمر را در کنار فعالیت ها عامه، فراگیر و فرا بخشی مورد تاکید قرار داد و افزود: مهمترین هدف سازمان هلال احمر زیر پوشش قرار دادن تمامی مردم از نظر خدمت رسانی و جلب مشارکت های مردمی است.

شاهرخی افزود: با همکاری و مشارکت مردم، هلال احمر می تواند حضور موثری در بخش های مختلف داشته باشد بنابراین در این راستا باید اعتماد به این نهاد را ارتقا داده و صف داوطلبان همکاری با این مجموعه به ویژه جوانان را گسترش دهید.

وی اظهار داشت: جوانان، نیرویی توانمند و با انگیزه هستند بنابراین معاونت داوطلبان و جوانان هلال احمر در عضوگیری، آموزش و آماده نگهداشتن این قشر باید تلاش کند تا سازمان با چابکی در عرصه های مختلف حضور یابد.

استاندار همدان اضافه کرد: در صورت آموزش افراد، آنها یاد می گیرند که چگونه باید وارد معرکه و بحران شده و چگونه به سلامت و بدون بروز آسیب و خسارت از بحران خارج شوند.

شاهرخی تاکید کرد: سازمان جمعیت هلال احمر یکی از سازمان های مهم و کلیدی‌ است که عملکرد خوب آن بازتاب تصاعدی دارد؛ همچنین در صورت ضعف عملکرد، خسارت چند برابری ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد به شیوه مدیریت این مجموعه ارتباطی به عملکرد کارکنان ندارد گفت: باید مدیریت جمعیت هلال احمر این استان به عنوای نهادی مورد اعتماد و اطمینان مردم به جایگاه شایسته خود برسد تا تلاش های این مجموعه اثرگذار باشد.

استاندار همدان ادامه داد: این نهاد باید مدیری داشته باشد که این مجموعه را درک کند و با حضور مستمرش با دیگر کارکنان این مجموعه همراه و همگام باشد چرا که حاضر نبودن در مجموعه آسیب زا است.

شاهرخی اظهار داشت: در انتخاب مدیرعامل این نهاد با رییس جمعیت هلال احمر همفکری می کنیم تا هلال احمری موثر، شاداب و مقبول تر از گذشته داشته باشیم.

 صلیب سرخ جهانی به عنوان یک سازمان بی‌طرف و در راستای اهداف بشر دوستانه و بدون هیچ تبعیض ملیتی، نژادی و قومی براساس موافقتنامه سال ۱۸۶۴ ژنو شکل گرفت.

روز ۱۹ اردیبهشت (هشتم مه) به نام روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.