گردشگری و توریسم

کرونا، باغ‌وحش لندن را به مرز ورشکستگی کشاند

انجمن جانورشناسی لندن هشدار داده که اگر دولت از باغ‌وحش لندن حمایت مالی نکند، آینده مبهمی را پیش‌رو خواهد داشت.

این باغ وحش و خواهر خوانده‌اش در منطقه برفوردشایر از ۲۰ مارس (یکم فروردین) به دلیل شرایط قرنطینه به روی بازدیدکنندگان بسته بوده که باعث تحمیل زیان مالی سنگینی به آن شده است. این در حالیست که در این ایام سال، روزانه هزاران گردشگر از باغ وحش دیدن می‌کردند.

گزارش‌ها حاکیست محدودیت‌های قرنطینه در یک ماه و نیم گذشته در انگلیس باعث شده تا منابع درآمدی باغ‌وحش لندن خشک شود. این باغ‌وحش تاکنون بیش از دو هفته تعطیل تعطیل نبوده است.

دومینیک جرمی مدیرکل باغ وحش لندن می‌گوید محدودیت‌ها اوضاع را چالش برانگیز کرده است. این سازمان که تاکنون از هیچ موسسه مالی وام دریافت نکرده، اینک برای دریافت کمک مالی با مشکل مواجه است.

دولت برای حمایت از باغ‌وحش‌های انگلیس در ایام قرنطینه ۱۴ میلیون اعتبار تخصیص داده است. با این حال «دومینیک جرمی» می‌گوید که این هزینه جوابگوی نیاز مالی باغ‌وحش‌های کوچک است و کسری باغ وحش لندن را تامین نمی‌کند.

دولت انگلیس از چهارم فروردین گذشته برای مهار شیوع کرونا در این کشور مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذشته و از شهروندان خواسته تا غیر از شرایط اضطراری از خانه‌های خود خارج نشوند. 

با این حال نتیجه ارزیابی‌ها و برآورد بیشتر موسسه‌های داده‌پژوه در انگلیس نشان می‌دهد؛ اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از پایان جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

وزیر دارایی انگلیس چندی پیش در سخنانی اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود. 

وی افزود؛ هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست. 

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس وعده داده که برای به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصاد، هفته‌ آینده بخش‌هایی از قرنطینه را آسان خواهد کرد.