گردشگری و توریسم

برگزاری رژه خودروها در مراسم روز قدس چهارمحال و بختیاری پیشنهاد شد

موسی انصاری روز چهارشنبه در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تاکید بر اینکه روز قدس به عنوان یک روز جهانی و یوم الله، تعطیل شدنی نیست، اظهار داشت: به منظور بزرگداشت این روز، طرح اجرای رژه خودرویی و موتوری از استان به ستاد کشور ارسال شد که از سوی ستاد مورد تایید قرار گرفت و به کل کشور ابلاغ شد.

وی ، از برگزاری این رژه راس ساعت ۱۰ صبح در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر استان خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ ها و برپایی راهپیمایی نمادین با حضور ۵۰ نفر از مردم استان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی به نمایندگی از اقوام مختلف آیین روز قدس برگزار خواهد شد.

انصاری افزود: امسال برای نخستین بار بزرگداشت روز جهانی قدس با یک شرایط و نگاه متفاوت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ، رسانه‌های رژیم صهیونیست و استکبار جهانی ،قبل از روز قدس اعلام کردند که که امسال در جهان اسلام روز قدس برگزار نمی‌شود، گفت: برگزاری راهپیمایی پرشور روز قدس مشروط به تصمیم گیری وزارت بهداشت و بر اساس شرایط کرونا در کشور است.

وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی در نیمه ماه مبارک رمضان نیز گفت: پرچم امامزادگان استان در روز ۱۴ رمضان تعویض و پرچم منقوش به نام مقدس امام حسن مجتبی (ع) نصب خواهد شد.

وی در پایان به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال  امام راحل و بزرگداشت قیام ۱۵ خراد نیز اشاره کرد و گفت: امسال از استان‌ها برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل به تهران اعزامی انجام نخواهد شد و استان‌ها به صورت مستقل و براساس پروتکل بهداشتی در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی،برنامه برگزار خواهند کرد.

انصاری افزود: برگزاری ۳ شب ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد از رسانه های استان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این ایام است.

 وی بر فضاسازی شهر، ساخت کلیپ ، نصب بنر و هماهنگی بین دستگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برای تبیین و زنده نگهداشتن این روزها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.