گردشگری و توریسم

نفوذ گرد و خاک به آسمان زنجان محتمل است

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت مساعد بودن شرایط جوی برای شکل گیری توده‌های گرد و خاک بر آسمان کشورهای همسایه، احتمال نفوذ آن به استان وجود دارد که در این صورت می‌تواند کیفیت هوا را طی امروز و فردا، پایین بیاورد.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر روز گذشته با ورود سامانه بارشی به منطقه و استان، هوای زنجان با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید مواجه و در برخی نقاط نیز با بارش‌های رگباری و رعد و برق همراه شد.

سلطانی افزود: امروز شاهد تقویت سامانه بارشی و وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید، بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وقوع تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز محتمل است.

وی با بیان اینکه دمای هوای زنجان طی امروز و فردا /چهارشنبه و پنجشنبه/ با کاهش نسبی همراه شده و از ظهر جمعه /۱۹ اردیبهشت ماه/ نیز روند افزایشی خواهد یافت، تصریح کرد: برای پنجشنبه، بارش چندانی انتظار نمی رود اما وزش بادهای نسبتا شدید تداوم خواهد داشت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر وضعیت هوای زنجان برای تمامی گروه ها، سالم است و با تهدید مواجه نیستند.

علی اسدی با بیان اینکه هم اکنون شاخص کیفیت هوای این استان ۶۰ است، افزود: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می شود.

وی از سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی خواست زمانیکه وضعیت هوا در شرایط سالم و مناسب نیست در این صورت فعالیت های روزمره خود در بیرون از منزل را کاهش دهند.