گردشگری و توریسم

بازگشت دانش‌آموزان دبیرستان های پکن و شانگهای به مدارس

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش چین، ۴۹ هزار دانش‌آموز سال آخر دبیرستان در ۲۵۴ مرکز آموزشی شهر پکن حضور یافتند.

گزارش می افزاید محیط مدارس کاملا ضدعفونی و بیش از ۲ میلیون ماسک برای استفاده دانش‌آموزان و کادر مدارس مهیا شده است سنجش درجه‌ حرارت بدن و ضدعفونی دست‌ها در بدو ورود به مدرسه انجام شده و استفاده از ماسک در کل زمان حضور، الزامی است.

رعایت این موارد، در شانگهای نیز که از ۲ ماه پیش تا الان هیچ مورد ابتلا به ویروس نداشته اجباری است.

تعداد دانش‌آموزان هر کلاس به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافته و در آن واحد تنها دانش‌آموزان یک کلاس‌ می‌توانند جهت فعالیت بدنی در حیاط مدرسه حضور یابند.

علی‌رغم لزوم رعایت موارد سختگیرانه بهداشتی در مدارس، از نصب تابلوها و پوسترهای هشدار دهنده روی دیوارها جلوگیری شده تا دانش‌آموزان حس مطلوب‌تری در مدرسه داشته باشند.

برگزاری مستمر کلاس‌های برخط در دوره تعطیلی مدارس باعث شده تا دانش‌آموزان با آمادگی تحصیلی به کلاس‌های درس بازگردند.

با این حال هنوز تاریخی برای بازگشایی کلاس های سایر مقاطع تحصیلی در پکن و شانگهای اعلام نشده است.

با بهبود شرایط در چین به ویژه پکن،  وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مرتبط با ویروس کرونا از نخستین ساعت بامداد فردا ۳۰ آوریل /۱۱ اردیبهشت/ در پکن یک درجه کاهش یافته و سطح هشدار از درجه یک به دو تعدیل می‌شود.

از آغاز شیوع ویروس کرونا، دولت چین سخت ترین تدابیر بهداشتی را در پکن اعمال کرده است با این حال این شهر یکی از کمترین تعداد مبتلایان به این ویروس را گزارش کرده است.

در شهر پکن تا کنون ۵۹۳ تن به کرونا مبتلا شده اند از این تعداد ۹ تن جان باخته و ۵۳۸ تن نیز درمان شده اند اکنون در پکن فقط ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.