گردشگری و توریسم

مربی گلستانی تیم ملی فوتوالی از خانه شاگردانش را تمرین می‌دهد

وحید ایمری شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ۲ ماه گذشته و پس از شیوع کرونا تمرینات ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله فوتوالی تعطیل شد که این وضعیت در طولانی مدت به ورزشکاران صدمه می‌زند و آن ها را از آمادگی حضور در مسابقات دور می کند.

وی بیان کرد: با هماهنگی رییس انجمن فوتوالی ایران تمرینات رده سنی نوجوانان با ارایه برنامه‌ آماده سازی از طریق فضای مجازی آغاز شد که بر اساس آن، اعضای دعوت شده به اردو موظفند بر اساس برنامه‌ تعیین شده فیلم‌های تمرینات خود را به صورت روزانه ضبط و ارسال کنند.

مربی تیم ملی فوتوالی گفت: با این برنامه‌ها و تمرینات، بازیکنان ملی پوش علاوه بر حفظ آمادگی جسمانی و فنی، در خانه خود تمرین می کنند تا در صورت اعلام تاریخ جدید مسابقات جهانی و آسیایی با آمادگی کامل به مصاف حریفان برویم.

ایمری بیان کرد: اجرای تمرینات خانگی از جمله کار با توپ به صورت انفرادی و حرکات انعطافی تا پایان ماه مبارک رمضان برای بازیکنان تیم ملی فوتوالی جوانان ادامه خواهد داشت.

فوتوالی ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما مانند فوتبال با پا بازی می‌شود و زمانی امتیاز به دست می‌آید که توپ در زمین حریف اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و یا نتواند توپ فوتوالی را برگشت دهد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.