گردشگری و توریسم

باران سطح جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

جواد یوسفی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش باران در آزادراه های زنجان – تبریز، زنجان – قزوین و جاده های ترانزیت زنجان – میانه و زنجان – خرمدره- ابهر جریان دارد.
 وی یادآوری کرد: جاده های زنجان به بیجار، زنجان – دندی، سلطانیه به خدابنده و خدابنده – همدان و سایر مسیرهای فرعی نیز بارانی است.
معاون راهداری و حمل جاده ای استان زنجان گفت: در جاده های کوهستانی زنجان – طارم و زنجان – تهم – چورزق نیز طی ساعت گذشته شاهد بارش تگرگ بودیم و تاکنون این مسیر برفی نشده است.
یوسفی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در تردد خودروها گزارش نشده است، تاکید کرد: کسانی که قصد تردد در جاده های استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
وی اظهارداشت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی استان زنجان، بارش باران، تگرگ همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل ها تا اواخر روز یکشنبه وجود دارد.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان و مسافران تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری در جاده های استان به ویژه مناطق کوهستانی با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده، خودداری کنند.
به گفته یوسفی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان مستقر هستند.
به گزارش ایرنا، این استان پنج هزارو ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۸۴۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۴۲‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۷۴‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه فرعی است.