گردشگری و توریسم

کولاک مهربانی در روستای فتاح‌آباد دلفان

 به گزارش ایرنا  به منظور کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ در روستای فتاح آباد که به گفته مسئولان بهداشتی ۱۷ بیمار کرونا مثبت و ۲۷ بیمار مشکوک به کرونا دارد جاده های این منطقه توسط مسئولان محلی بسته شده و برای تردد نیز محدودیت هایی اعمال شده که به نوعی این روستا در قرنطینه است.

برای کمک به مردم رنج دیده و گرفتار فتاح آباد، اولین محموله کمک های موسسه خیریه ندای محرومین درقالب ۱۰ دستگاه نیسان به این روستا اعزام و در اختیار خانواده های فقیر و بی بضاعت قرار گرفت.

مدیر موسسه خیریه ندای محرومین گفت: پس از قرنطینه شدن روستای فتاح آباد و نیاز اهالی به مایحتاج عمومی تصمیم گرفته شد تا نسبت به تامین و ارسال اقلام موردنیاز به روستا اقدام شود.
حسین وشنی افزود : درمجموع ۴۵۰ پک کامل مواد غذایی،  شامل ۲۰ قلم در سه بسته جداگانه بهداشتی، میوه و پروتئین بسته بندی شده بود که در اختیار اهالی روستا قرار گرفت.
وی افزود: این اقلام توسط جهادگران با مراجعه به درب منازل مردم روستا و رعایت کرامت در اختیار آنان قرار گرفت تا حداقل اهالی این منطقه حدود یک ماه، در این روزهای سخت و تلخ نگران آذوقه نباشند .
رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، کانون شیوع ویروس کرونا را به سمت روستاها کشانده،ای در حالیست که با انجام اقدامات به موقع سعی در کنترل این وضعیت را داریم .
دکتر امیر رضاییان با بیان افزایش اپیدمی در برخی روستاها افزود:باتوجه به اینکه برخی کارگران ساختمانی که جهت تامین هزینه زندگی خود مجبور به سفر  تهران بوده و در ایام نوروز که به خانه شان در روستا بر گشته اند، ویروس را نیز با خود آورده و اکنون کرونا در این روستا شیوع گسترده ای یافته است و تاکنون دو روستای مهم را قرنطینه کرده ایم .
فرماندار دلفان نیز گفت: اکنون روستای فتاح آباد در قرنطینه بسر می برد و اهالی ای منطقه روزانه توسط فرمانداری و گروهای جهادی کمک رسانی می شوند.
حشمت بهمنی افزود :درهمین راستا باتلاش های  صورت گرفته تاکنون بیش از یکهزار بسته غذایی و بهداشتی توسط فرمانداری بین اهالی روستاهای درگیر در دلفان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: این اطمینان را به مردم می دهم که تمام توان خود را روزانه با کمک خیران و گروه های جهادی برای خدمات رسانی به این  روستا و سایر روستاهای که درگیر ویروس کرونا هستند بکارخواهیم گرفت.
با این اقدام نیک موسسه خیریه ندای محرومین لبخند رضایت به مردمان این روستا ارزانی شد و آنها دریافتند که در این روزهای سخت تنها نمانده و افرادی هستند که محرم دلهای رنجور و غم زده آنها باشند.

اهالی روستا نیز با قدردانی از خیران نیک اندیش خواستار توجه ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان شدند.
فتاح آباد با ۱۴۰  خانوار در دهستان میربگ شمالی شهرستان دلفان قرار دارد و روستای فتاح اباد در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است.

براساس آخرین آمار تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده , تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزارو ۴۸۱ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند .