گردشگری و توریسم

عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه بزودی آغاز می‌شود

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دیدار با صنعتگران استان در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: پیش از این سهام شرکت پالایشگاه آناهیتا که بلاتکلیف بود در اختیار شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون و وزارت نفت بود.
وی افزود: یک شرکت خصوصی ۶۷ درصد سهم این پالایشگاه که در اختیار شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون بود را خریداری کرده است و به زودی با همکاری وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش کار احداث پالایشگاه آناهیتا را آغاز خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه مشخصات این شرکت خصوصی را اعلام نکرد اما گفت: شرکت سابقه خوبی دارد و روند احداث پالایشگاه را در سال ۹۹ آغاز خواهد کرد.
بازوند کرمانشاه را یک قطب در صنعت پتروشیمی کشور معرفی کرد و گفت: اکنون سه پتروشیمی بزرگ با اشتغال زایی پنج هزار نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم اسلام آباد توسط وزارت نفت آغاز می‌شود که یک تحول چشمگیر در این صنعت ایجاد خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه کاملاً به صورت دولتی اجرا می‌شود، گفت: وزارت نفت ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در پتروشیمی اسلام‌آبادغرب سرمایه گذاری خواهد کرد.
بازوند با اشاره به توجه ویژه وزارت نفت به کرمانشاه عنوان کرد: وزارت نفت سال گذشته پنج میلیارد تومان برای ساخت سالن وزرشی، ۶ میلیارد برای ایجاد تقاطع های سطح شهر و ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت مسیر قصرشیرین به نفت شهر اختصاص داده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحران شیوع کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: در ایام بحران کرونا صنعت‌گران نقش بسیار برجسته‌ای در حفظ سلامت مردم ایفا کردند.
استاندار کرمانشاه در ادامه افرود: در اوایل امسال حتی یک واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که جای تقدیر بسیار دارد.
بازوند از اعلام آمادگی جامعه صنعتگران استان برای نقش آفرینی در رزمایش ملی همدلی تجلیل کرد و گفت: صنعت‌گران شریف و دلسوز استان کرمانشاه علاوه بر ارایه کمک‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی، در رزمایش سراسری همدلی و کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه نیز نقش پررنگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از نرخ بیکاری بالا و درآمد سرانه پایین در وضعیت شکننده‌ای در برابر آسیب‌های ناشی از بحران کرونا قرار دارد و مدیریت ارشد استان در حال برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این بحران و افزایش تاب آوری اقتصادی است.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعت گران را یک اولویت برشمرد و گفت: مدیریت ارشد استان چندی پیش در نشست با معاون اول رییس جمهوری خواهان رفع مشکلات کارآفرینان استان شد که خوشبختانه دستور مناسبی از سوی ایشان برای مرتفع شدن آن‌ مشکلات صادر شده است. تلاش می‌کنیم مشکلات مطرح شده در نشست امروز را نیز از طریق معاون اول رییس جمهوری پیگیری کرده و حل و فصل نماییم.
بازوند ریسک پذیری مدیران را یک رویکرد الزامی در سال جهش تولید برشمرد و گفت: بروکراسی اداری یکی از بزرگترین سدهای پیش روی جهش تولید است که تنها با کار جهادی و ریسک پذیری مدیران قابل حل است.
وی تاکید کرد: جهش تولید نسخه ای شفابخش برای جبران عقب‌ماندگی ها است و باید همه برای تحقق این مهم تلاش کنیم.