گردشگری و توریسم

۱۲۸ پروژه در راستای تحقق جهش تولید در گیلان تصویب شد

کیوان محمدی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان در رشت اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۶ هزار و ۷۶۴ نفر شغل ایجاد می شود.

وی همچنین از تصویب ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان  طی سالجاری  خبر داد و افزود: بهره برداری از این پروژه ها اشتغالزایی سه هزار و ۳۱۱ شغل را  بدنبال دارد؛ ضمن آنکه ۴۱ پروژه  از این تعداد همان پروژه های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی میانگین پیشرفت ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان طی سال گذشته را ۸۱ درصد عنوان و تصریح کرد:  سال گذشته ۱۸ پروژه و ۵۳ زیرپروژه اقتصاد مقاومتی داشتیم که توسط ۹ دستگاه اجرایی شده است.

محمدی ادامه داد: ۶ پروژه نیز دارای پیشرفت فیزیکی صد درصدی است که شامل پروژه های انتقال آب با لوله، تولید انواع خوراک آماده دام و طیور و آبزیان، احداث گلخانه، تولید بذر برنج، پرورش کرم ابریشم و مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر؛  چهار پروژه پیشرفت ۹۰-۸۰ درصدی، هفت پروژه پیشرفت ۸۰-۵۰ درصدی و یک پروژه زیر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

همچنین در ادامه جلسه ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان گفت: از ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی استان چهار پروژه به بهره برداری رسیده است.

فرهاد دلق پوش خواستار همکاری بیشتر بانک ها  برای پیشبرد پروژه های اقتصاد مقاومتی شد.

جبار کوچکی نژاد  نماینده  مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز از راه اندازی سایت  هسته ای سازمان انرژی اتمی در گیلان با هدف ارتقای کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: دستاوردهای هسته ای می تواند با روش های علمی آفات و حشرات را از بین ببرد.