گردشگری و توریسم

حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی رتبه برتر کشور را کسب کرد

به گزارش چهارشنبه ایرنا، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهدای لوح تقدیر و پیام از خدمات و تلاش های علیرضا قوچی، معاون میراث ‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در راستای ارتقای سطح فعالیت ها و رشد کمی و کیفی کارگاه‌های مرمتی قدردانی کرد.

در پیام معاون وزیر میراث فرهنگی آمده است: میراث‌ فرهنگی یادگاری اصیل از پیشینه تاریخی و فرهنگی گذشتگان در زندگی معاصر است، نکوداشت و حفاظت این گوهر ارزشمند، تکلیفی است بر تمامی خدمتگزاران و دلسوزان این مرز و بوم. همکار گرامی تلاش قابل تقدیر شما به لحاظ رشد کمی و کیفی کارگاه‌های مرمت در استان آذربایجان شرقی گامی موثر در پایداری این سرمایه جاویدان است، بدینوسیله با اهدای این لوح سپاس از پیگیری‌های مستمر و تلاش های خستگی‌ناپذیر شما خادم امین و مومن به فرهنگ و تمدن ایران عزیزمان تقدیر و تشکر می نمایم.

همچنین هادی احمدی روئینی، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور نیز با اهدای لوح تقدیر دیگر از خدمات علیرضا قوچی معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای اقدامات صورت گرفته در حوزه مرمت تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر، ابنیه و اماکن تاریخی و باستانی ثبت شده در فهرست آثار ملی در ردیف ۵ استان نخست ایران به لحاظ تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است.

هم اکنون افزون بر ۳۴۸ عنوان پروژه مرمتی و احیای آثار و ابنیه‌های تاریخی در آذربایجان شرقی اجرا می شود و جذب مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت بناها و جداره‌های تاریخی با همکاری مالکین، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.