گردشگری و توریسم

هیچ دستگاهی اجازه تعطیلی پروژه‌های عمرانی را ندارد

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان که با حضور آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، معاونین استانداری و مدیران استان در محل سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، از ایثارگرهای کادر پزشکی و درمانی، همکاری و همراهی مردم و تلاش مجموعه مدیریتی استان که در راستای رفاه و سلامتی مردم گام برمی دارند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان مبنی بر توجه به ابعاد روان شناختی و عوارض روحی و روانی ناشی از کرونا، خواستار پیگیری ویژه این موضوع و طرح آن در یک کمیته تخصصی به منظور رسیدن به یک دستورالعمل اجرایی واحد شد.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص هزار و ‌۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای پرداخت مطالبات معوق بیمارستان های خصوصی تصریح کرد: در این راستا دولت اعتبار مورد نیاز را ابلاغ کرده و ضروری است با تشکیل جلسه ای متشکل از مدیران و مسئولین ذیربط سهم استان برای پرداخت طلب ها به بیمارستان های خصوصی مشخص شود و پیگیری های لازم نیز انجام شود.

رییس شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به شرط تعدیل نکردن کارکنان و پرسنل گفت: این تسهیلات به بیمارستان ها هم مشروط به اینکه نیروهای خود را حفظ و از تعدیل آنان جلوگیری کنند، اختصاص پیدا می کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود بیان داشت: با توجه به اینکه تعدادی از مهندسین و پیمانکاران کرمانشاه در عسلویه مشغول کار و فعالیت هستند و این افراد برای تردد به کرمانشاه با مشکل پرواز مواجه هستند، لذا ضرورت دارد که علاوه بر پرواز تهران کرمانشاه که هم اکنون به صورت محدود در حال انجام است پرواز کرمانشاه_ عسلویه و همچنین پرواز کرمانشاه _ مشهد دوباره برای هفته ای یکبار راه اندازی شود و برای مابقی پروازها هم در نیمه دوم اردیبهشت ماه تصمیم گیری خواهیم کرد.

بازوند بازگشایی هتل ها را به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی بلامانع اعلام کرد و گفت: بازگشایی هتل ها به شرط اینکه رستوران ها و تالارهای خود را بسته نگه دارند، بلامانع است و میراث فرهنگی و گردشگری ملزم به نظارت به روند کاری هتل ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به آغاز غربالگری مرحله دوم دانشگاه علوم پزشکی برای بحث کرونا خاطرنشان ساخت: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که استان کرمانشاه هم جزء 21 استان به صورت پایلوت این کار قرار گرفته است و با اجرای آن وضعیت استان ها به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بسته بودن اماکن مقدس و مساجد گفت: اماکن مقدس و مساجد بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه تعطیل هستند، اما بازگشایی کسب و کارهای با ریسک متوسط مانند پاساژها و بازارهای سرپوشیده مشروط بر اینکه تا ساعت 6 بعداظهر فعالیت داشته باشند و نظارت بر عملکرد آنها صورت گیرد، مانعی ندارد، ولی رستوران های داخل بازارها و پاساژها به لحاظ اینکه جزء مشاغل پرخطر محسوب می شوند، اجازه فعالیت ندارند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار نظارت بیشتر بر روند فعالیت دفاتر پیشخوان برای فروش سیم کارت و جلوگیری از ازدحام مردم در این راستا شد.

وی بیان داشت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی به لحاظ آموزش حضوری تعطیل است و کلاس ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

بازوند خواستار توجه ویژه به بحث قرنطینه خارجیان در ورود به استان شد.

 وی همچنین گفت: دولت برای تسهیل در حمل و نقل عمومی و تردد مردم در نظر دارد که 370 دستگاه اتوبوس به استان ها اختصاص دهد که ضروری است مسئولین ذیربط در استان اقدامات و پیگیری های خود را برای گرفتن سهم کرمانشاه در این زمینه انجام دهند.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های عمرانی گفت: اجرای پروژه های عمرانی باید با جدیت ادامه داشته باشد و دستگاه ها باید تلاش کنند که اعتبارات عمرانی در استان را هر چه سریعتر جذب کنند زیرا  علاوه بر توجه به حفظ سلامتی مردم به آرامش و رفاه حال مردم نیز توجه داریم  و هیچ دستگاهی اجازه تعطیلی فعالیت پروژه های عمرانی را ندارد.
رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج ۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( اول اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون پنج هزار و ۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند.