گردشگری و توریسم

نماینده ولی فقیه در گیلان : سلامت مردم در اولویت است

آیت الله فلاحتی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تصمیم و اعلام تداوم تعطیلی یا بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در کشور توسط ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: توجه به سلامت مردم در اسلام همواره در اولویت بوده و  مهمتر از هر چیزی است.

وی تیمم به جای غسل در صورت ضرر به فرد را نمونه ای از اهمیت اسلام به سلامت خواند و گفت: باید نظرات متخصصان و کارشناسان بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی برای نیاز به ادامه تعطیلی یا بازگشایی مساجد مورد توجه قرار  بگیرد.

امام جمعه رشت همچنین بر جلوگیری از هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به همدلی ایجاد شده در جامعه درپی شیوع ویروس کرونا در استان و کشور گفت: یک دولت قوی با ملت ضعیف و یک دولت ضعیف با ملت قوی معنا ندارد و همدلی و همگرایی که در زمان شیوع کرونا ایجاد شد، تحسین برانگیز بود.

فیروز فاضلی وجود شبکه های مویرگی همچون خانه های بهداشت، بسیج، روحانیت، ایثار اجتماعی، تاب آوری اجتماعی و مسئولئیت اجتماعی را از جمله دلایل موفقیت های نسبی برای کاهش بیماری کرونا در استان عنوان و بیان کرد: فضای مجازی که همواره ذهنیت منفی از آن وجود داشت در اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم برای کاهش این بیماری نقش موثری داشت.

وی خاطر نشان کرد: باید با تبدیل تهدید به فرصت از فضای مجازی برای استفاده بهینه بهره جست.