گردشگری و توریسم

فروشندگان متخلف اقلام بهداشتی در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ برزو تجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده شماری افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این اقلام می‌کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی مشخص شد تبلیغ‌هایی مبنی بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی به‌صورت غیرمجاز و خارج از عرف توسط افرادی در کانال‌های عمومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می‌شود که توسط پلیس فتا چهار عامل این اقدام شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر شدند.

وی بیان کرد: این متهمان در فضای مجازی از جمله بازار آنلاین، شیپور و دیوار نیز کالاهای خود را به صورت غیرقانونی به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از شناسایی عاملان انتشار آمار غیرواقعی بیماری کرونا در مهاباد خبر داد و اضافه کرد: سه متهم نیز در این زمینه توسط ماموران پلیس فتای این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ تجاری اظهار داشت: در صورت کشف هرگونه احتکار یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی طبق مقررات مربوط به اخلال‌گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه با دستور مقام قضایی پلمب و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.