گردشگری و توریسم

سخنگوی اونروا ابتلای آوارگان فلسطینی به کرونا در سوریه را رد کرد

مشعشع به المیادین  البته گفت، ازدحام جمعیت در اردوگاه‌های فلسطینیان در سوریه موجب شده است که بیم آن وجود داشته باشد که کرونا به این اردوگاه‌ها منتقل شود.

سخنگوی رسمی اونروا اظهار کرد: آگاهی زیاد آوارگان فلسطینی در چگونگی برخورد با بحران‌ها به آنان کمک می‌کند تا مانع شیوع کرونا شوند.

وی خاطرنشان کرد که آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی برای تأمین نیازهای آوارگان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بودجه نیازمند است، وتاکنون تنها یک چهارم آن بدست آمده است.

پیش از این نیز “ایمن الصفدی” وزیر امورخارجه اردن نسبت به حمایت نکردن فوری از اونروا برای مقابله با کرونا هشدار داده بود.

سخنگوی اونروا اضافه کرد: ما تا حد امکان در اردوگاه‌ها به کار خود ادامه می‌دهیم و فکر می کنم بتوانیم از شیوع کرونا در آنجا جلوگیری کنیم.

مشعشع اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر آواره فلسطینی در مدارس اونروا مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین گفت خدماتی که اونروا بصورت آنلاین و از راه دور ارائه کرده است، تاکنون ۷۰٪ از مجموع دانش آموزان را پوشش می‌دهد.

مشعشع در پایان افزود: در تلاش هستیم که شبکه آموزشی زیر نظر اونروا را احیا کنیم، اما این مسأله هزینه زیادی برای ما در بر خواهد داشت.

وضعیت مالی اونروا پس از قطع کمک‌های مالی ایالات متحده بحرانی‌تر شد. دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، در ۳۱ اگوست ۲۰۱۸ (۱۹ شهریور ۹۷) اعلام کرد، واشنگتن کمک سالانه‌ خود به اونروا را که بیش از۵۰۰ میلیون دلار بود، متوقف می‌کند.

 آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند.

کاخ سفید با قطع کمک خود به اونروا، به تنش‌ها در فلسطین دامن زده و صلح را به خطر می‌اندازد.

قطع کمک‌های واشنگتن به اونروا پس از آن صورت گرفت که با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورها و نهادها بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا، دولت ترامپ ۱۴ می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.