گردشگری و توریسم

پویش همدلی محله مهربانی در کرج راه‌اندازی شد

روح الله فضلی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این پویش جمعی از مردم و مسوولان شهرستان کرج بر آن شدند تا با استفاده از ظرفیت های موجود در شهر، مجموعه نیازمندان این شهر شناسایی تا تحت پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برای این پویش شناسایی نیازمندان در ۲ سطح اجرا می شود، اظهار داشت: سطح اول نیازمندانی هستند که در گذشته و ایام قدیم هم مشکل مالی داشتند و در معیشت شان دچار مشکل بودند که این افراد از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، پایگاه های بسیج و معتمدین محلی شناسایی شده اند که در طول سال خیرینی به این افراد کمک می کنند.

فضلی به سطح دوم اجرای این پویش اشاره کرد و گفت: در این سطح با استفاده از ظرفیت مساجد، معتمدین محلی و پایگاه های بسیج اقدام به شناسایی افرادی می شود که با توجه به شرایط کنونی جامعه دچار مشکل شده اند.

وی افزود: این افراد که به لحاظ تعطیلی کسب شان به طرق مختلف دچار مشکل شده اند به طوریکه بعضی ها حتی به نان شب محتاج هستند و نیازمند کار هستند و یا اینکه در پرداخت اجاره بهای مسکن و هزینه آب و برق هم به مشکل خورده اند و توانایی پرداخت ندارند، شناسایی می شوند و از طریق این پویش به آن ها کمک می شود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه کرج اضافه کرد: با این اتفاق ناخوشایند بر این شدیم که با کمک جمعی از مسوولین و خیرین پویشی فعال کنیم به نام پویش همدلی محله مهربانی که در این پویش یک کد دستوری مشخص شده تا بتوانیم کمک های نقدی را جمع آوری کرده که نیازمندانی که شناسایی شده اند را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای این راه فرماندار کرج به این پویش پیوست، گفت: کمک های ارگانی و دولتی برای کمک به مردم در جای خود است ولی در این پویش مسوولین و مردم بخشی از هزینه شخصی خود را می آورند تا بتوانند دست نیازمندان شهر خود را بگیریم.

فضلی یادآور شد که برای این پویش کد دستوری  #۳۱۳*۴*۷۳۳*  فعال شده ضمن اینکه افرادی که می خواهند به صورت غیرنقدی نیز کمک کنند می توانند کمکهای خود را به پایگاه های بسیج و مساجد تحویل دهند.

وی اضافه کرد:‌ برای کمک به مردم مجموعه های مختلفی همچون تشکل های مردمی در سطح شهر فعال شده اند که ما با این مجموعه ها ارتباط گرفته ایم تا کمک ها همسو شده و بتوانیم ارزاق و مبالغی اهدایی را در یک سبد خاص و واحد به مردم نیازمند و آسیب دیده از کرونا تحویل دهیم تا بخش کوچکی از نیاز آن ها برطرف شود.

اجرای سه رزمایش در پویش همدلی محله مهربانی

فضلی ادامه داد: در این پویش سه مرحله رزمایش برنامه ریزی شده که نخستین مرحله این رزمایش در روز دوم اردیبهشت و در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا می شود و بسته ها و ارزاقی که تهیه شده در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه روز دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه نیز می باشد که بسیجیان خواستار انجام حرکتی به این مناسبت هستند، گفت: مرحله دوم رزمایش نیز همزمان با روز ۱۵ ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع) و مرحله سوم رزمایش نیز روز عید فطر انجام می شود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه کرج این پویش را ادامه دار دانست و تاکید کرد: کد دستوری ارایه شده متعلق به خیریه هیات رزمندگان اسلام است.