گردشگری و توریسم

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش است

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مطمئنا این روند نتیجه دستورالعمل‌های ستاد ملی است که در سطح استان به خوبی اجرایی شده است و مردم عزیز هم برای اجرای این دستورالعمل‌ها همراهی کردند.

وی افزود: همچنین اقشار مختلف در جهت مهار بیماری کرونا کمک کردند که امیدواریم تداوم داشته باشد و بتوانیم با اجرای صحیح و درست فاصله گذاری هوشمند این کار را تداوم دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد آزمایش جدید از نمونه‌ها انجام شده که ۲۱ مورد مربوط به بیماران بستری در بیمارستان‌ها بوده و از بین آنها مورد مثبتی شناسایی نشده و ۱۹ مورد آزمایش از افراد سرپایی انجام شده که از این تعداد ۲ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وی درباره آخرین نتایج ثبت‌نام اصناف در سامانه سلامت گفت: آنچه اعلام شده تا ساعت ۲۴ امشب مهلت ورود به سامانه و ثبت‌نام برای دریافت کد ویژه به منظور بازگشایی اصناف کم‌خطر است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: هنوز به آمار دقیقی دسترسی نداریم که چه تعداد صنوف وارد سامانه شدند و ثبت‌نام کردند فقط نموداری است که براساس آن نمودار، شرایط استان خیلی خوب است.

وی گفت: امروز هم جلسه ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد که استان خراسان جنوبی درخصوص ثبت‌نام اصناف جزو چند دانشگاه برتر بود که اعلام کردند. 

۵ هزار و ۸۳ بازدید از صنوف انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف اشاره و بیان کرد: امروز ۵ هزار و ۸۳ بازدید توسط ۱۳۵ بازرس از دستگاه‌های مختلف انجام شده که ۳ هزار و ۴۶۴ بازدید به صورت مشترک با دستگاه‌ها انجام شده و کار بسیار ارزشمندی است.

وی گفت: در بازدید از مشاغل کم‌خطر که مجوز داشتند در صورت گرفتن کد رهگیری، واحد خود را بازگشایی و مسائل بهداشتی را هم رعایت کنند، ۸ مکان کسب پلمب شد برای اینکه کد نداشتند یا ضوابط را رعایت نکردند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: همچنین در بازدیدهایی که از مشاغل پرخطر انجام شد که اجازه بازگشایی ندارند، ۴ مکان کسب مشاغل پرخطر که باز کرده بودند، پلمب شد.

وی گفت: جا دارد از همراهی و زحمات دستگاه‌های نظارتی بخصوص اداره کل بازرسی استان، پلیس اماکن، اتاق اصناف، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و همه کسانی که کمک کردند برای بازدیدهای امروز تشکر کنیم.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۸۶۹ نفر رسید.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

تمامی صنوف برای بازگشایی واحد صنفی خود باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند.